۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
ساخت هزار دستگاه IR۶ ارتباطی به برجام ندارد| تولید برق هسته‌ای حق ایران است
نماینده مردم تهران در مجلس:

ساخت هزار دستگاه IR۶ ارتباطی به برجام ندارد| تولید برق هسته‌ای حق ایران است

نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها قصد دارد برق پاک هسته‌ای تولید کند که برای تولید آن نیاز به ۱۹۰ هزار سو اورانیوم غنی شده دارد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل کوثری، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به صورت کامل به تعهدات خود در برجام عمل کرده است، گفت: ما دقیقا به تعهدات خود در برجام عمل کرده ایم اما طرف مقابل که آمریکا از مهم ترین آنها است به تعهدات خود عمل نکرده و حتی پا را فراتر از چارچوب مصوبات گذاشته و در زمان ترامپ ما را بیش از پیش تحریم کردند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نحوه ورود طرف مذاکره کننده به برجام و اینکه نباید موضوعاتی همچون راه اندازی سانتریفیوژ و ساخت هزار دستگاه IR۶ که ارتباطی به این معاهده ندارد به آن گره بزنند، یادآور شد: در حال حاضر ما نیاز به برق هسته ای داریم و این یکی از مواردی است که باید طرف مذاکره کننده مد نظر داشته باشد.

وی افزود: زمانی پیش از انقلاب، آمریکا و اروپا به ویژه آلمان و فرانسه در حال ساخت رآکتور در ایران بودند اما بعد از انقلاب و وقوع جنگ آن را رها کردند در حالی که در زمان رژیم پهلوی معتقد بودند باید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای در ایران تولید شود.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی قصد دارد برق هسته ای تولید کند که طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که از سوی مجلس تصویب شده است، برای تولید چنین برقی به ۱۹۰ هزار سو اورانیوم غنی شده نیاز داریم که دولت سیزدهم اقدامات اولیه آن را آغاز کرده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha