۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
افزایش نرخ جفت ارز دلار آمریکا| فرانک سوئیس در بازار برای سومین روز متوالی
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش نرخ جفت ارز دلار آمریکا| فرانک سوئیس در بازار برای سومین روز متوالی

نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس (USD/CHF ) ۰.۱۱% افزایش یافته و در صورتی که نرخ تا پایان روز معاملاتی در همان سطح یا بالاتر بماند، به سومین روز متوالی افزایش خود دست یابد.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ فرانک سوئیس (USD/CHF ) ۰.۱۱% افزایش یافته و به نظر می رسد در صورتی که نرخ تا پایان روز معاملاتی در همان سطح یا بالاتر بماند، به سومین روز متوالی افزایش خود دست یابد.

افزایش ارزش USD/CHF ناشی از تقویت مجدد دلار است که با اظهارنظرهای جنگ طلبانه چندین رئیس ایالتی فدرال رزرو، به ویژه جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، آغاز شد.

این اظهارات باعث بهبود بازده اوراق قرضه بلندمدت آمریکا شد که ۶.۷۳ درصد افزایش یافت. در نتیجه، اوراق ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده ۰.۷۴ درصد افزایش یافت که باعث افزایش بازدهی بیشتر دارایی های ایالات متحده و ایجاد تقاضای بیشتر برای دلار شد.

پیش بینی نرخ جفت ارز USD/CHF

افزایش نرخ جفت ارز دلار آمریکا| فرانک سوئیس در بازار برای سومین روز متوالی

الگوی فراگیر صعودی حرکت نزولی را که به دنبال شکسته شدن خط گردن الگوی دوتایی قبلی بود، کوتاه کرد. حرکت صعودی در الگوی کندل استیک، مقاومت ۰.۹۶۴۹۶ را شکست اما به مقاومت در نقطه ۰.۹۶۲۹۶ برخورد کرد.

گاوها باید این مقاومت را پشت سر بگذارند تا مسیر پیش رو برای دستیابی به نرخ ۰.۹۷۲۰۳ (کمترین سطح ۴ می و ۸ ژوئن) را باز کنند. اهداف صعودی اضافی در مقاومت ۰.۹۷۹۵۷ (بالاترین سطح ۳ می و ۸ ژوئیه) و در ۰.۹۸۹۰۵، یعنی اوج های ۵ می، ۱۰ ژوئن و ۱۴ ژوئیه مشاهده می شوند.

برعکس، خرس‌ها باید رد قیمت را در ۰.۹۶۲۹۶ (بالاترین قیمت‌های ۲۶ آوریل/۲۴ ژوئن) با شکست سطوح حمایتی ۰.۹۵۴۹۶ و ۰.۹۴۶۳۵ بشکنند تا حرکت نزولی از سر گرفته شود.

این نرخ اهداف را روی ۰.۹۳۷۵۸ (بالاترین قیمت های ۲۹ مارس و ۸ آوریل) و ۰.۹۲۹۵۳ (کم ترین سطح ۲۸ مارس و ۱۲ آوریل) تنظیم خواهد کرد. انتظار می‌رود حرکت اندازه‌گیری‌شده از قله‌ها در سطح حمایت ۰.۹۱۸۹۹ تکمیل شود، یعنی جایی که پایین‌ترین سطح قبلی نرخ در ۳۱ مارس مشاهده شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha