۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
پیش بینی افزایش اخذ مالیات در نیمه دوم سال
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد

پیش بینی افزایش اخذ مالیات در نیمه دوم سال

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: اصلاح زیرساخت‌ها در بحث فناوری در سازمان مالیاتی از فرارهای مالیاتی جلوگیری می‌کند.

به گزارش بازار، رحیم زارع اظهار داشت: در بخش قانون اخذ مالیات خودروهای لوکس تنها ۸۰۰ میلیارد درآمد مالیاتی محقق شده است. باتوجه به نوسانات ارز برخی قیمت‌ها واقعی نیست ودر موضوع خانه وخودروهای لوکس درآمد مالیاتی در بودجه ۱۴۰۰ ناچیز بوده است.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس افزود: پیش بینی می‌شود میزان اخذ مالیات در ۵ ماه اول سال نسبت به نیمه دوم کمتر باشد. اصلاح زیر ساخت‌ها توسط سازمان مالیاتی در اخذ مالیات و جبران کسری بودجه اثرگذار خواهد بود.

وی درباره ارائه وام به متقاضیان در راستای اجرای قانون طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده گفت: بانک مرکزی نسبت به سال‌های گذشته سرعت عمل قابل قبولی برای ارائه وام‌ها از جمله وام ازدواج و فرزندآوری داشت و این قانون هم به موقع مصوبه و ابلاغ شده بود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرجهان ادامه داد: افرادی که سرباز بوده اند و یا کارت پایان خدمت داشته اند هم با مشکلاتی در دریافت این وام‌ها روبرو بودند که با پیگیری و نظارت‌های لازم این مشکل رفع شده است.

زارع با اشاره به وضعیت معیشت مردم و تورم یک تا دوسال گذشته و تاثیر آن در آمدها و هزینه‌های زندگی مردم گفت: همچنان توسط نهادهای نظارتی باید موضوع پرداخت وام‌هایی مانند وام‌های قرض الحسنه که در بودجه هم منابع آن اختصاص یافته و درخصوص آن با بانک مرکزی توافق شده، صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس افزود: در قانون جوانی جمعیت، ۱۲ هزار میلیارد تومان به این موضوعات اختصاص داده شده و کمیسیون‌های دیگر هم به موازات باید این موضوع را پیگیری کنند.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      0 3
      سازمان مالیاتی چه می کند چرا باید سیصد هزار میلیارد و بیشتر فرار مالیاتی داشته باشیم...مگه سازمان مالیاتی نمی داند پزشکان و دندانپزشکان و ازمایشگاهها و ارتوپدیها و سونوگرافیها و داروخانه ها و تراشکاران وسایل خودرو و صافکاران و باطریسازان و مکانیکان فرار مالیاتی زیادی دارند چرا یک دندانپزشک که سالی تا پنجاه میلیارد خالص درامد دارد نباید تا یک میلیارد مالیات دهد و اصلا بحث کارتخوان نیست و مشخص است و د همه جای ایران درامد بالا دارند ..صافکاران روزانه تا دهها میلیون درامد و سالی تا پنج میلیارد و چرا نباید دویست میلیون مالیات دهند و همه هم درامد خوبی دارند و کارت به کارت پول بنام همسر و پدر و مادر و برادر پول می گیرند..اگر سازمان مالیاتی درست کار کند واقعا درامد مالیاتی کشور رشد هشتاد درصدی خواهد داشت