۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
برجام و بورس کالا قیمت سهام خودرویی ها را هل دادند
دو سیگنال صف خرید خودرویی ها

برجام و بورس کالا قیمت سهام خودرویی ها را هل دادند

با حضور هیات ایرانی در وین برای آغاز مذاکرات برجام و همچنین پذیرش بورس کالا برای عرضه دو خودرو، گروه خودرویی به صف نشستند.

بازار؛ گروه بورس: پیرو درخواست شرکت بهمن موتور درخصوص پذیرش خودروهای دیگنیتی و فیدیلیتی جهت عرضه در بورس کالا؛ شرکت بورس کالای ایران مجوز عرضه را صادر کرد و اولین مرحله از عرضه محصولات در بورس کالا روز ۲۶ مرداد ماه با حجم کالای قابل عرضه، به تعداد ۲۲۰ دستگاه خودروی دیگنیتی و ۳۱۰ دستگاه خودروی فیدیلیتی آگهی شد.

همچنین هیات ایرانی برای ادامه مذاکرات برجام وارد وین شده است و از آنجایی که گروه خودرویی روز گذشته به صف خرید رسیدند به نظر می رسد خبرهای مثبتی در راه است و احتمالا به زودی شاهد توافق برجام خواهیم بود و همین دو سیگنال منجر به این شد که بسیاری از سرمایه های پارک شده در بورس وارد گروه خودرویی شوند.

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار ضمن اشاره به اینکه شرایط هفته قبل و حجم معاملاتی که اتفاق افتاد، پیش‌بینی می شود در کل معاملات خودرویی ها مثبت خواهد بود، گفت: البته این امکان وجود دارد که بازار در یک روز در هفته جاری تجربه نوسانی را پشت سر بگذارد اما منفی ها خیلی زیاد نخواهد بود و در کل بازار شرایط بازار مثبت و امیدوارکننده است. بازار یک تغییر فاز از نزولی به صعودی داده و سهامداران برای جبران ضررهای گذشته به دنبال سودهای ۵ تا ۱۰ درصدی هستند تا پس از جبران کامل ضرر و زیان ماه‌های گذشته، به دور سود دهی وارد شوند.

عرفان هودی با نگاهی با عوامل مؤثر روی معاملات این هفته بازار سهام تصریح کرد: عوامل موثر در مثبت بودن بازار عبارت است از اثر منفی مذاکرات بر بازارهای موازی مانند ارز، سکه، طلا و مسکن که هر زمان آن‌ها خوب نباشند، حتما بازار سرمایه حال خوبی دارد اما عوامل دیگر به ارزشمند شدن سهم‌هاست که بیشتر آن‌ها به کف قیمتی خودشان رسیده بودند و هنوز با سقف قیمتی خود فاصله زیادی دارند.

کد خبر: ۱۶۶٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha