۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷
طرح سوال از مسئولان مربوط به سامانه ثبت طرح نیمه تمام
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

طرح سوال از مسئولان مربوط به سامانه ثبت طرح نیمه تمام

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نمایندگان مجلس در چارچوب وظایف نظارتی شان تذکر کتبی و سوال از مسئولان مربوط را به دلیل اجرایی نشدن سامانه ثبت طرح‌های نیمه تمام در بازار الکترونیکی کلید خواهند زد.

به گزارش بازار، محمدرضا میرتاج الدینی درباره ثبت طرح‌های نیمه تمام در بازار الکترونیکی افزود: پروژه‌های نیمه تمام در کشور زیاد داریم و این تعداد پروژه نیمه تمام اگر با کمک بخش خصوصی به اتمام نرسد همچنان نیمه تمام باقی می‌مانند. براین اساس مجلس؛ دولت را مکلف به راه اندازی و اجرای طرح‌های نیمه تمام کرده است تا بخشی از این طرح‌های نیمه تمام دولتی واگذار شود.

وی گفت: این موضوع در قانون بودجه و برنامه پنج ساله آمده، اما دولت اعتبار لازم را برای تکمیل آن‌ها را ندارد. طبق قانون این طرح‌ها باید با شرایطی در اختیار بخش خصوصی قرا بگیرد تا نسبت به تکمیل آن‌ها اقدام شود و در مدت معینی از آن بهره برداری نماید.

میرتاج الدینی درباره راه اندازی نشدن بازار الکترونیکی اظهار داشت: دولت تا پایان خرداد ماه مکلف به راه اندازی این سامانه بود ما این موضوع را درکمیسیون برنامه و بودجه بررسی خواهیم کرد و اگر دولت به سرعت این کار را انجام ندهد ما برای تذکرکتبی و سوال در صحن علنی اقدام می‌کنیم و البته دولت هم خودش با این رویکرد موافق است و در سفرهای استانی دولت طرح‌های جدید را نمی‌پذیرند و اعتبارات و برنامه ریزی‌ها برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: وقتی طرح‌های نیمه تمام به صورت شفاف اعلام شد و اینکه چند درصد از اتمام آن باقی مانده و از اعتبارات دولتی چه رقمی هزینه شده است نیز منتشر شد؛ شرایط واگذاری اعلام می‌شود. دولت در بخش دیگری اعلام می‌کند که کدام طرح‌ها را به بخش خصوصی می‌تواند واگذار کند و در ادامه، بخش خصوصی انتخاب و نظر خودش را اعلام می‌کند. در صورتیکه درخواست کننده زیاد باشد واگذاری با شرایط رقابتی پیش خواهد رفت.

کد خبر: ۱۶۶٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha