۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۱
لزوم اجرای دستورالعمل حقوقی سازمان ملی مسکن برای رفع مشکلات تعاونی‌ها
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد

لزوم اجرای دستورالعمل حقوقی سازمان ملی مسکن برای رفع مشکلات تعاونی‌ها

فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای حل مشکلات تعاونی‌های شمال و شرق تهران دستورالعمل حقوقی توسط سازمان ملی زمین و مسکن تهیه شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، ‌علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست رفع مشکلات تعاونی‌های شمال و شرق تهران که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، نماینده ای از معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران و اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، با اشاره به اینکه حل این مسئله یک امر فرا استانی است، گفت: تاکیداتی که مقامات ارشد نظام و از جمله مقام معظم رهبری برای حل مشکل این پروژه ها دارند نشان از اهمیت موضوع دارد و امیدواریم بتوانیم با همفکری و همگرایی میان بخشی هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه در جلساتی که پیش از این برای حل مشکلات تعاونی های شمال و شرق تهران برگزار شد، دستورالعمل حقوقی حل این مسئله توسط سازمان ملی زمین و مسکن تهیه شده، افزود: حالا باید با پیگیری استانداری تهران این دستورالعمل مراحل اجرایی خود را طی کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در گام نخست باید اراضی جایگزین شناسایی شوند و پس از حل مشکلات آماده سازی، این اراضی در اختیار تعاونی ها قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه از آغاز طرح نهضت ملی زمین و مسکن ادارات کل استانی برای بیش از یک و نیم میلیون واحد پروژه نهضت ملی مسکن، زمین تامین کرده‌اند ابراز امیدواری کرد: با جدیت، تعهد و روحیه جهادی سهم خود را برای تامین زمین‌های جایگزین برای تعاونی های ۳۳ گانه و تعاونی مسکن شهرک زیتون به انجام می‌رسانیم.

فخاری با بیان اینکه حل مشکلات این خانواده‌ها مورد تاکید مقامات عالیرتبه ملی است بوده است اضافه کرد: همین امر رفع این مسئله را برای ما تبدیل به یک تکلیف شرعی می‌کند.

وی در پایان پیشنهاد تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن، معاونت معماری و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید، معاونت امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی صادر کرد و مقرر شد یک مسئول هماهنگی برای اجرایی سازی تصمیمات این کارگروه تعیین شود.

کد خبر: ۱۶۶٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha