۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
فرهنگ پشت میزنشینی آفت جوانان ایلامی| اشتغال نیازمند مهارت است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فرهنگ پشت میزنشینی آفت جوانان ایلامی| اشتغال نیازمند مهارت است

ایلام- سلیمانی، مدیرکل فنی و حرفه ایلام با اشاره به اینکه فرهنگ پشت میزنشینی آفت جوانان ایلامی است، گفت: توسعه اشتغال در استان نیازمند فرهنگ مهارت است.

حامد سلیمانی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای یعنی مرتبط کردن آموزش با دنیای کار برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان و کاهش میزان بیکاری که البته باید این آموزش ها با نیازهای اقتصادی جامعه همراه باشد.

وی تصریح کرد: خدمات گوناگونی به وسیله اداره کل فنی و حرفه ای در استان ایلام به فراگیران و کارآموزان در حوزه خدمات، صنعت، فرهنگ، هنر و کشاورزی به صورت رایگان به کارآموزان ارائه می شود.

سلیمانی اظهار داشت: فردی که قصد دارد وارد بازار کار در جامعه شود نیاز است که از لحاظ فنی قوی شود، نتیجه کار عملی مسلما بیشتر است.

مدیرکل فنی و حرفه ایلام با اشاره به اینکه رسالت سازمان فنی و حرفه ای آموزش و توانمندسازی تمام جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است تا باعث ایجاد اشتغال شود، عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه ای طرحی با همکاری وزارت آموزش به نام طرح ایران مهارت در حال پیگیری دارد که دانش آموزان متوسطه اول هر کدام باید یک آموزش مهارتی کوتاه مدت را بگذرانند.

وی افزود: به دلایل مختلف از جمله تغییر نگرشی دانش آموزان در بحث انتخاب رشته این طرح بسیار حائز اهمیت است.

۲۵۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعالیت دارند

سلیمانی عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ پشت میزنشینی در بین جوانان استان قالب شده است، به دلیل اینکه ظرفیت های محدود اشتغال در بخش دولتی وجود دارد، جوانان استان باید به سمت مهارت آموزی بروند.

مدیرکل فنی و حرفه ایلام اضافه کرد: نیازمند این هستیم که دانش آموزان و دانشجویان استان ماهر شوند که برای خود ایجاد کسب و کار در بخش خصوصی داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر ۲۵۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سطح استان در ۲۸۸ حرفه در ۴ زیرشاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر مشغول ارائه آموزش هستند.

سلیمانی عنوان کرد: در سال گذشته ۲ میلیون و ۴۲٠ هزار نفر ساعت و طی چهار ماهه سال جاری یک میلیون و ۱۳۳ هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان در حوزه‌های مختلف ارائه شده است.

وی گفت: در چهار ماهه سال جاری چهار هزار و ۹۶۶ نفر در رشته‌های مختلف آموزش مهارت دیده‌اند.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha