۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
افزایش ارز آوری لبنیات با مردمی سازی یارانه ها

افزایش ارز آوری لبنیات با مردمی سازی یارانه ها

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: بعد از مردمی سازی یارانه‌ها، صادرات وزنی لبنیات کاهش و ارزش دلاری آن افزایش یافت، در واقع مفت فروشی فرآورده‌های لبنی به کشورهای همسایه تمام شد.

به گزارش بازار، علی اصغر محمدپور مدیرعامل صنایع شیر ایران درباره مصرف لبنیات در کشور، افزود: بر اساس آمار رسمی سرانه مصرف لبنیات در کشور ۷۵ کیلوگرم اعلام شده، اما در مقام واقع براساس آمار تولید سرانه مصرف ۶۰ کیلوگرم در سال است که بعد از طرح اصلاح یارانه‌ها و مردمی سازی آن شاهد کاهش دوباره مصرف هستیم.

محمد پور در ادامه گفت: برای مصرف شیر می‌توان فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد، همچنین بخشی از یارانه مردمی سازی یارانه‌ها را می‌توان به طور مستقیم به مصرف فراورده‌های لبنی اختصاص داد.

افزایش ارز آوری لبنیات با مردمی سازی یارانه هامدیرعامل صنایع شیر ایران سپس اظهار داشت: بعد از آزادسازی یارانه‌ها مفت فروشی فرآورده‌های لبنی به کشورهای همسایه تمام شده است که این موضوع تصمیم مناسبی توسط دولت بود، زیرا ما پیش از این محصولات لبنی خود را با قیمت ناچیزی صادر می‌کردیم، اما اکنون با وجود کاهش وزنی صادرات میزان ارز آوری افزایش یافته، زیرا محصولات ما با قیمت‌های بالاتری به دیگر کشورها صادر می‌شود.

محمد پور در ادامه افزود: در حال حاضر نیز قیمت تمام شده فرآورده‌های لبنی در ایران در مقایسه با کشورهای دیگر پایین‌تر است، زیرا کماکان یارانه‌های پنهانی مانند دستمزد، کرایه وانرژی با قیمت پایین وجود دارد و محصول ما را رقابتی می‌کند، اما لازم است که بر روی بازارپسندی تلاش‌های بیشتری انجام شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: بعد از اصلاح یارانه‌های مردمی سهم صادرات شیرخشک و کره در مقایسه با فرآورده‌های لبنی نهایی افزایش یافته است که این امر در کاهش اشتغال در کشور تاثیر دارد و باید بتوانیم سهم صادرات کالای نهایی خود را دوباره افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha