۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
یزد قابلیت تبدیل شدن به قطب مبلمان جنوب شرق کشور را دارد| انتظار برای ایجاد شهرک چوب
رئیس اتحادیه درودگران استان یزد:

یزد قابلیت تبدیل شدن به قطب مبلمان جنوب شرق کشور را دارد| انتظار برای ایجاد شهرک چوب

یزد- دهقان، رئیس اتحادیه درودگران یزد گفت: در صورت حمایت از صنعت چوب، استان یزد می تواند قطب مبلمان جنوب شرق کشور باشد.

سید رضا دهقان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در صورت حمایت از صنعت چوب، استان یزد می تواند قطب مبلمان جنوب شرق کشور باشد و رونق صنعت مبل سازی در یزد بسیار مقرون به صرفه‌تر از سایر استان های کشور است.

وی ادامه داد: تولید مبلمان در استان یزد به دلیل رطوبت پایین کیفیت و دوام بیشتری دارد و زمانی که مبلمان در استان های دیگر ساخته شده و در یزد استفاده می شود به مرور دچار ترک خوردگی می شوند.

وی افزود: رونق این صنعت در استان یزد هم اشتغالزا و هم درآمدزا است و امیدواریم با همراهی مسئولان استان شاهد راه اندازی شهرک مبل و ارتقای صنعت چوب در یزد باشیم.

پیامدهای مثبت رونق صنعت چوب

رئیس اتحادیه درودگران یزد بیان کرد: با رونق صنعت چوب شاهد ورود سازندگان و سرمایه گذاران و حتی فروشندگان در استان خواهیم بود و با توجه به اینکه استان یزد قطب تولید پارچه های مبلی است، می تواند در کنار هم این صنعت را بیش از پیش تقویت کرد.

وی افزود: پارچه های مبلی یزد به استان ها و کشورهای دیگر صادر می شود و امید است با جلوگیری از واردات پارچه، شاهد حمایت بیشتر از کارخانه های تولید کننده استان باشیم تا زمینه برای تکمیل چرخه صنعت مبلمان در استان فراهم باشد.

دهقان گفت: حمایت مسئولان استان لازمه رونق صنعت چوب در یزد است و در شرایطی که ۹۰ درصد مواد اولیه تولید مبلمان از خارج از کشور تامین می شود، قیمت تمام شده ساخت در استان های مختلف تفاوت چندانی ندارد اما اگر حمایت صورت گیرد، صنعت چوب در یزد جای ترقی بسیاری دارد.

انتظار برای ساخت شهرک چوب

رئیس اتحادیه درودگران یزد با بیان اینکه سال‌هاست قرار است زمین برای ساخت زمین برای شهرک مبل اختصاص یابد، افزود: بسیاری از فروشندگان مبلمان آماده خریداری زمین در شهرک چوب هستند اما هنوز زمینی به این امر اختصاص نیافته است.

وی افزود: دولت باید زمین را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و اگر قرار باشد که زمین به دست دلالان بیفتد و آنها به فعالان بخش بفروشند، سرمایه گذاران تمایلی نخواهند داشت.

دهقان بیان کرد: بیش از هزار کارگاه در ساخت مبلمان، کابینت و ... در حال فعالیت هستند که باید به خارج از شهر و شهرک تخصصی انتقال یابند.

یزد توان تامین نیاز چوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را دارد

رئیس اتحادیه درودگران یزد با رد این ادعا که صنعت مبلمان در یزد بازار ندارد، افزود: یزد ظرفیت دارد که نیازهای استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و بندرعباس را تامین کند.

دهقان اظهار داشت: در این شرایط به دلیل خرید مبلمان از استان های دیگر، مبل فروشان یزدی که عمدتا مستاجرند، در آستانه ورشکستگی هستند و این موضوع بر کیفیت کار اثر می گذارد.

وی افزود: زمانی که کارگاه های مبل سازی در استان فعال شوند، تعداد مبل فروشی ها نیز به دلیل افزایش تقاضا برای خرید افزایش می یابد و لازمه آن ایجاد شهرک چوب است که بتوانیم زمین مورد نیاز برای استقرار را در اختیار تولید کنندگان و فروشندگان قرار دهیم.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha