۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
احتمال اصلاح نرخ جفت ارز پوند/دلار استرالیا در بازار در آستانه برگزاری جلسه بانک مرکزی انگلیس
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال اصلاح نرخ جفت ارز پوند/دلار استرالیا در بازار در آستانه برگزاری جلسه بانک مرکزی انگلیس

نرخ مبادلاتی جفت ارز پوند/دلار استرالیا (GBP/AUD) پس از آخرین تصمیم بانک مرکزی استرالیا در مورد نرخ بهره بانکی افزایش یافته و با اینحال، احتمال اصلاح قیمت طی ساعات آتی وجود دارد.

به گزارش بازار، نرخ مبادلاتی جفت ارز پوند/دلار استرالیا (GBP/AUD) پس از آخرین تصمیم بانک مرکزی استرالیا در مورد نرخ بهره بانکی افزایش یافته و به بالاترین سطح خود روی ۱.۷۶۵۱ رسید که همزمان، بالاترین نقطه نرخ از ۱۲ جولای امسال به این سو محسوب می شود. این جفت اوج خود حدود ۲.۵۷ درصد بالاتر از پایین ترین سطح نرخ ماه جولای بود.

نرخ پوند به دلار استرالیا پس از آخرین تصمیم نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا افزایش یافت. همانطور که انتظار می رفت بانک مرکزی استرالیا تصمیم گرفت نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد افزایش دهد.

این چهارمین مرحله افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی استرالیا بوده که مجموع افزایش‌های نرخ سال جاری را به ۱۵۰ واحد پایه رساند. این جنگ‌طلب‌ترین اقدام بانک مرکزی استرالیا طی بیش از دو دهه گذشته محسوب می شود.

پس از تصمیم گیری نرخ، دلار استرالیا در برابر اکثر ارزها عقب نشینی کرد. این عقب نشینی از آنجایی اتفاق افتاد که افزایش نرخ بهره مطابق با انتظارات تحلیلگران بود. در نتیجه، فعالان بازار واقعیت را فروختند زیرا این تصمیم مطابق با انتظارات بود. تحلیلگران بر این باورند که این بانک به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد.

جفت ارز GBP/AUD پس از انتشار داده های مربوط به بخش خرده فروشی استرالیا در روز چهارشنبه اندکی عقب نشینی کرد. آما این بخش نشان می دهد که میزان فروش از ۱.۰% به ۱.۴% در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته است.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای این جفت، تصمیم بانک مرکزی انگلستان (BoE) در مورد نرخ بهره خواهد بود. تحلیلگران بر این باورند که این بانک در این نشست به سیاست های جنگ طلبانه خود ادامه خواهد داد. آنها انتظار دارند که بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد افزایش دهد که بیشترین میزان افزایش رخ بهره بانکی بیش از یک دهه اخیر به حساب می آید.

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که تورم بریتانیا به بالاترین میزان خود طی چند دهه گذشته یعنی ۹.۴ درصد رسیده که بالاترین افزایش در بیش از سه دهه گذشته محسوب می شود.

پیش بینی نرخ GBP/AUD

احتمال اصلاح نرخ جفت ارز پوند/دلار استرالیا در بازار در آستانه برگزاری جلسه بانک مرکزی انگلیس

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ مبادله پوند به دلار استرالیا طی چند روز گذشته در یک روند صعودی قوی بوده است. این جفت به بالاترین سطح ۱.۷۶۵۳ رسید که بالاترین نقطه از جولای بود. در حالی که این بهبود نرخ اکنون تقریبا از بین رفته، با این حال نرخ GBP/AUD همچنان بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه باقی مانده است.

بنابراین، در حالی که معامله گران منتظر تصمیم آتی بانک مرکزی انگلستان در خصوص نرخ بهره بانکی در این کشور هستند، جفت GBP/AUD به احتمال زیاد سقوط خواهد کرد. اگر این اتفاق بیفتد، سطح حمایت بعدی روی ۱.۷۵۰۰ خواهد بود. حرکت به بالای مقاومت ۱.۷۶۵۳ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۶٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha