۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
فروش ۴۰۰ میلیاردی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی خبر داد

فروش ۴۰۰ میلیاردی شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

ارومیه- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: میزان فروش شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان در سال گذشته، ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد نیکبخت عصر سه شنبه در جلسه بررسی موانع و مشکلات پارک علم و فناوری آذربایجان غربی که با حضور سید سلمان ذاکر، منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، رسول اصغرزاده، عضو شورای شهر و مدیران و مسئولین پارک علم و فناوری استان برگزار شد، اظهار داشت: پارک های علم و فناوری یک اکوسیستم رشد فناوری هستند.

وی با اشاره به تعداد شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان گفت: پارک آذربایجان غربی با ۱۰۴ شرکت مستقر و ۵۰۰ نیروی فعال، مشغول به فعالیت است که از این میزان، ۵۷ نفر دارای دکتری تخصصی و ۲۰ نفر هیات علمی دانشگاه ها هستند.

نیکبخت میزان فروش این شرکت ها را در طول سال گذشته، ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان داشته و گفت: زنجیره فناوری در پارک به صورت پیش رشد، رشد و تجاری سازی است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در طی مسیر این زنجیره گفت: محوطه سازی هشت هزار مترمربع از فضای فیزیکی پارک، نبود صندوق پژوهش و فناوری، محصور نبودن فضای فیزیکی پارک برای  اعمال قوانین گمرکی و مشکلات معارض ملکی از برخی مشکلات موجود است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم شورای اسلامی ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: پارک های علم و فناوری گره گشای مشکلات هستند و تمامی مشکلات با نوآوری و تعامل می تواند حل شود.

سید سلمان ذاکر با قول مساعد برای پیگیری مشکلات پارک علم و فناوری آذربایجان غربی =اظهار کرد: پارک های علم و فناوری رونق دهنده صنعت و چرخ های تولید در کشور هستند.

کد خبر: ۱۶٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha