۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
صعودی شدن جفت ارز NZD/USD در پی انتشار آمار اقتصادی نیوزیلند
تحلیل بازار فارکس؛

صعودی شدن جفت ارز NZD/USD در پی انتشار آمار اقتصادی نیوزیلند

نرخ جفت ارز دلار آمریکا / دلار نیوزیلند (NZD/USD) صبح چهارشنبه پس از انتشار آخرین آمار مشاغل نیوزیلند مورد توجه معامله گران بازار فارکس قرار گرفت.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز دلار آمریکا / دلار نیوزیلند (NZD/USD) صبح چهارشنبه پس از انتشار آخرین آمار مشاغل نیوزیلند مورد توجه معامله گران بازار فارکس قرار گرفت. این جفت اکنون در نرخ ۰.۶۲۶۲ معامله می شود که بالاتر از پایین ترین سطح روزانه ۰.۶۲۱۲ آن و حدود ۳.۲۲ درصد بالاتر از پایین ترین سطح در ماه جولای است.


داده های بخش مشاغل نیوزلند

اقتصاد نیوزلند طی چند ماه گذشته با بازگشایی بازار این کشور از وضع نسبی مناسبی برخوردار است. با این حال، فاکتورهایی وجود دارند که نشان می دهد بازار کار این کشور آنطور که انتظار می رفت بهبود نیافته است. بر اساس گزارش آژانس آمار نیوزیلند، نرخ بیکاری اندکی از ۳.۲ درصد فاصله گرفته و به ۳.۳ درصد در سه ماهه دوم افزایش یافته که این افزایش بیشتر از میانگین برآورد ۳.۱ درصدی این کشور بود.

داده های دیگر نشان میدهد که نرخ مشارکت اقتصادی این کشور از ۷۰.۹۰ درصد به ۷۰.۸۰ درصد کاهش یافته و باز هم، این کاهش بدتر از میانگین تخمینی ۷۱ درصدی بود. همه اینها در حالی اتفاق افتاد که آمار بخش اشتغال در سه ماهه دوم بدون تغییر باقی ماند.

از جنبه مثبت، افزایش دستمزدها با ادامه افزایش تورم ادامه یافت. شاخص هزینه نیروی کار از ۰.۷ درصد در سه ماهه اول به ۱.۳ درصد در سه ماهه دوم افزایش یافت که این افزایش بهتر از میانگین برآورد ۱.۱ درصدی بود. بر اساس بررسی های تظبیقی سال به سال، شاخص کار از ۳.۱ درصد به ۳.۴ درصد افزایش یافته است.

پیش بینی نرخ NZD/USD

صعودی شدن جفت ارز NZD/USD در پی انتشار آمار اقتصادی نیوزیلند

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ مبادله دلار نیوزیلند به دلار آمریکا به پایین ترین سطح ۰.۶۲۱۵ رسیده که پایین ترین سطح از ۲۷ جولای بود. این نرخ در پایین سمت پایین کانال صعودی قرار دارد که با رنگ سبز در نمودار نشان داده شده است. این جفت همچنین توانست بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه خود حرکت کند.

از جنبه مثبت، به نظر می رسد این جفت در حال شکل دهی یک الگوی فراگیر صعودی بوده که معمولاً یک علامت صعودی است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که این جفت به روند صعودی خود ادامه دهد؛ چراکه گاوها سمت بالای کانال را روی ۰.۶۳۵۰ هدف قرار می دهند. افت به زیر محدوده پایین ترین سطح روزانه ۰.۶۲۱۰، نمای صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۶٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha