۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
احداث و راه اندازی نمایشگاه دائمی کردستان نیازمند حمایت بیشتر دولت است
نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج:

احداث و راه اندازی نمایشگاه دائمی کردستان نیازمند حمایت بیشتر دولت است

سنندج – هلاکو، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج احداث و راه اندازی نمایشگاه دائمی کردستان را نیازمند حمایت های بیشتر دستگاه های دولتی عنوان کرد.

محمد هلاکو در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به روند طولانی مدت احداث و راه اندازی نمایشگاه دائمی کردستان، اظهار کرد: متاسفانه کردستان علیرغم تمامی ظرفیت های در اختیار همچنان فاقد محل دائمی نمایشگاه های بین المللی است و طی سالهای اخیر و علیرغم تمامی وعده های داده شده هنوز این کمبود در استان رفع نشده است.

وی ادامه داد: نبود نمایشگاه دائمی در استان کردستان باعث شده است تا بخش زیادی از ظرفیت های در اختیار این استان هدر رفته و میزان رغبت برای سرمایه گذاری در این استان روز به روز کاهش پیدا کرده و در کنار این مهم مکان استاندارد و مناسبی برای نمایش و عرضه توانمندی های کردستان وجود نداشته باشد.

فعال اقتصادی و تاجر کردستانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های مختلف در مکانی غیراستاندارد در سنندج، بیان کرد: در حال حاضر مکانی فاقد استانداردهای اولیه برای برگزاری نمایشگاه های مختلف مشخص شده است که متاسفانه هر ساله از میزان رغبت برای حضور در نمایشگاه های استان به دلیل این مکان فاقد استاندارد کاسته می شود.

وی گفت: در حال حاضر کردستان به جای اینکه به محلی مهم برای صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق تبدیل شود به دلیل در اختیار نداشتن زیرساخت های لازم به کریدور انتقال کالای سایر استانها به اقلیم تبدیل شده و عملا از این ظرفیت مهم مرزی بی بهره است.

هلاکو با بیان اینکه طی چند سال اخیر زمین مناسبی برای احداث و راه اندازی نمایشگاه دائمی استان کردستان در اختیار اتاق بازرگانی سنندج قرار گرفته است، گفت: طی چند سال اخیر اقدامات خوبی از سوی اتاق بازرگانی سنندج صورت گرفته است ولی متاسفانه به دلیل حجم بالای کار نیاز است که دولت نیز حمایت های بیشتری از این مهم داشته باشد.

وی به ظرفیت های بالای استان کردستان در بخش های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: وجود دو مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه دو ظرفیت مهم کردستان در راستای توسعه صادرات کالاست و وجود یک محل برای نمایشگاه دائمی در استان می تواند در راستای نیل به این هدف مهم موثر و مفید باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی سنندج به وجود نیروی انسانی ماهر، مواد معدنی و تولیدات بخش کشاورزی به عنوان دیگر ظرفیت های مهم استان کردستان اشاره کرد و افزود: انتظار می رود که ادارات و سازمان های دولتی با جدیت بیشتری در کنار بخش خصوصی قرار گرفته و زمینه برای توسعه بیش از پیش استان در تمامی بخش ها فراهم شود.

وی عنوان کرد: تسهیل شرایط برای صادرات کالا به اقلیم کردستان عراق به دلیل وجود بازار مناسب در کنار ارتقاء زیرساخت های لازم در داخل استان دو راهکار مهم برای توسعه کردستان به شمار می رود و انتظار داریم که این مهم از سوی مسئولان دولت سیزدهم در استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و برای نیل به این هدف جدیت لازم را داشته باشند.

کد خبر: ۱۶۶٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha