۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
افزایش سرانه درآمد و مهاجرت معکوس در ۳۰ روستای گلستان
مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان خبرداد؛

افزایش سرانه درآمد و مهاجرت معکوس در ۳۰ روستای گلستان

گرگان- محب حسینی، مدیرکل امور روستایی استانداری گلستان گفت: در ۳۰ روستای استان افزایش سرانه درآمدی خانوار و مهاجرت معکوس اتفاق افتاده است.

سید کمال محب حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در ۳۰ روستای استان افزایش سرانه درآمدی خانوار و مهاجرت معکوس اتفاق افتاده، اظهار کرد: در حال حاضر شرایطی مهیا شده تا این تعداد به ۱۱۰ روستا افزایش یابد.

مدیرکل امورروستایی استانداری گلستان، افزود: روستای عطا آباد شهرستان آق قلا فعال در حوزه تولید مبلمان، روستای وامنان شهرستان آزادشهر فعال در تولید گیاهان دارویی مانند زعفران و روستای پنج پیکر در شهرستان بندرترکمن از نمونه روستاهای موفق در توسعه و اشتغال استان به شمار می روند.

وی با بیان اینکه سرانه درآمد خانوار در این روستاها بالاتر از میانگین استانی است، گفت: با ایجاد کارگاه های تولیدی و اقتصادی رونق اشتغال و افزایش درآمد را در مناطق روستایی شاهد خواهیم بود.

محب حسینی ضمن بیان اینکه این روستاها الگوی موفق توسعه و اشتغال در استان هستند، خاطر نشان کرد: با الگو گیری سایر روستاها، در آینده ای نه چندان دور شاهد مهاجرت معکوس ۱۱۰ روستای دیگر خواهیم بود.

وی در خاتمه یادآور شد: ایجاد کارگاه های تولیدی و اقتصادی در روستاها سبب جهش در رشد روستاهای استان خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha