۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
ضرب العجل استاندار برای پرداخت تسهیلات تولید بلندگوی خودرو
جوان کارآفرینی که خستگی ناپذیر است

ضرب العجل استاندار برای پرداخت تسهیلات تولید بلندگوی خودرو

خراسان شمالی ظرفیت های بسیاری در بخش‌های مختلف علمی و صنعتی دارد که شاید بخاطر عدم حمایت مسئولان استعدادها و توانمندی‌هایشان پنهان مانده و امیدی به شکوفایی ندارند اما در این بین جوانان کارآفرینی نیز هستند که در پیگیری رویای خود خستگی ناپذیر بوده و هرگز اجازه تسلیم شدن به خود نمی‌دهند.

به گزارش بازار، کارآفرینی از آن جمله مفاهیمی است که در صورتی که دولت‌ها نسبت به آن اهتمام ورزند، ره چند صد ساله را در دهه‌ای خواهند گذراند.

رشد شتابان کارآفرینی در جهان چندی نیست که باعث تحول عظیم در رویدادهای اقتصادی، افزایش شکاف و فاصله میان کشورها شده است و عدم برنامه ریزی اجرایی صحیح در این حوزه این فاصله را بیش از پیش افزایش خواهد داد. محصولاتی که ظاهراً نقشی در تولید ملی ندارند نادیده انگاشته می‌شوند، غافل از این که درصد بالایی از ارزش افزوده در همین نوع تولید داخلی قرار دارد.

به عنوان مثال وقتی جوان با استعداد و نخبه‌ای از خطه خراسان شمالی قادر به تولید بلندگوی خودرو برای اولین بار در کشور است به طور حتم با حمایت و تولیدانبوه این محصول دیگر نیازی به واردات بلندگوی خودرو نخواهیم بود و علاوه بر حمایت از تولید داخلی از اشتغال جوانان این دیار هم حمایت می‌کنیم.

وحید فیروزه جوان ۳۲ ساله بجنوردی که تولیدکننده بلندگوی خودرو برای اولین بار در کشور است برای راه اندازی کارخانه و تولید انبوه محصولش با پوشیدن کفشی آهنین و اراده‌ای قوی راه تحقق رویای خود را پیموده و هرگز اجازه تسلیم شدن به خود نداده است.

هر روز با یک مانع و بهانه جدید مواجه می شوم

این جوان کارآفرین بجنوردی درباره تازه‌ترین پیگیری‌های خود در گفت و گو با خبرنگار بازار می‌گوید: برای راه اندازی کارخانه تولید بلندگوی خودرو طی چند سال اخیر به خصوص یک سال گذشته پیگیری‌های فراوانی داشته‌ام اما متاسفانه هر روز با یک مانع و بهانه جدید مواجه شدم.

وحید فیروزه می‌افزاید: مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری، معاونت اقتصادی استانداری و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری و نامه نگاری های مکرر با معاونت وزارت کار و صندوق کارآفرینی امید کشور داشتند.

وی اضافه می‌کند: چون اکثر پیگیری‌ها بایستی حضوری در تهران انجام می‌شد در این بین خواستار ملاقات با استاندار خراسان شمالی شدم که بلاخره بعد از چندین بار درخواست، ملاقات انجام شد.

فیروزه می‌گوید: از قبل شنیده بودم که دید و نگاه استاندار به مسائل اقتصادی باز است و تا حد توان گره گشای مشکلات هستند که همین موضوع امید بنده را برای رفع مشکلم بالا برد.

وی می‌افزاید: روز ملاقاتم با استاندار، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان و سایر مسئولان مرتبط نیز حضور داشتند و استاندار خواستار توضیحات آنان برای عدم پرداخت تسهیلات به بنده شد.

فیروزه اظهار می‌کند: پس از توضیحات بنده و مدیر صندوق کارآفرینی امید استان، استاندار برای پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز بنده به صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی پس از تکمیل مدارک ضرب الاجل داد.

وی می‌گوید: از دیدار با استاندار، مدتی روز می‌گذرد که امیدوارم در روز مقرر تسهیلات بدون هیچ مشکلی پرداخت شود.

این تولیدکننده جوان بجنوردی می‌افزاید: امیدوارم در روند تکمیل پرونده و گرفتن ضمانت صندوق کارآفرینی امید بهانه تراشی نکند چون این بار به رییس جمهور و مقام معظم رهبری نامه خواهم زد. این در حالیست که نامه بنده به رییس جمهور نیز پاسخش به صندوق کارآفرینی امید رسیده است.

طی ۶ ماه تا یک سال آینده از اولین محصول رونمایی می شود

فیروزه اضافه می‌کند: در حال حاضر زمین مورد نیاز احداث این کارخانه با هزینه شخصی تأمین و کار ساخت و ساز در آن شروع شده که پیش بینی می‌شود با پرداخت به موقع تسهیلات برای خرید تجهیزات طی ۶ ماه تا یک سال آینده از اولین محصول رونمایی شود.

وی می‌گوید: با بهانه تراشی های هر روز مسئولان منتظر پرداخت تسهیلات برای خرید زمین نماندم و خرید و تغییرکاربری مکان این کارخانه با هزینه شخصی خود که حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود انجام شد.

فیروزه می‌افزاید: بسیاری از افراد در انتظار نتیجه این طرح هستند که شک ندارم با بهره برداری کارخانه‌ام، یکی از برندهای معتبر تولید بلندگوی خودرو در کشور و حتی خارج کشور خواهیم بود و گامی در جهت رشد اقتصادی استان برمی دارم.

وی می‌گوید: روند ساخت مکان مورد نیاز ۱۵ روز شروع شده و به خاطر نبود سرمایه کافی روند کندی گرفته است که امیدوارم تا چند روز آینده با هزینه شخصی سریع‌تر محل ۱۵۰ متری در زمینم برای قرار دادن دستگاه هایم را فراهم کنم.

این کارآفرین بجنوردی اظهار می‌کند: وقتی توانایی انجام کاری دارم قطعاً با حمایت‌های مسئولین قادر به اشتغال جوانان دیار خود خواهم بود و حداقل سهمی در رفع مشکل بیکاری جوانان کشور و استانم خواهم داشت.

کوتاه نخواهم آمد

وی تاکید می‌کند: راه و کاری را که چند سال از جوانی و عمرم را صرف آن کرده‌ام تا به عمل نرسانم کوتاه نخواهم آمد. با اینکه حمایت از کارآفرینان نیازمند مشارکت و همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی است اما از مشکلات پیش آمده برای این تولیدکننده بلندگوی خودرو که بگذریم، چرا تا به امروز سازمان صمت استان ورودی نداشته است؟ مگر وظیفه صمت حمایت از تولید، مطالعه، بررسی، ارائه پیشنهاد و همکاری در تدوین راهبردهای توسعه صنعتی، نظارت بر انجام فعالیت‌های صنعتی، هماهنگی با سایر ارگان‌های ذی‌ربط در امور تولیدی و... نیست؟

این کارآفرین می گوید: مگر تولید بلندگوی خودرو کاری جز فعالیت صنعتی است؟ که تاکنون هیچ اقدامی به منظور حمایت از این محصول پربازده که گامی در جهت توسعه اقتصادی و صنعتی استان است، از سوی صمت انجام نشده است. امید می‌رفت تا رئیس جدید صمت بیشتر به این موضوع می‌پرداخت.

فیروزه تاکید می کند: ایده، خلاقیت و پشتکار عناصر اصلی برای آغاز یک کسب و کار آن هم از نوع کارآفرینی است. اما متاسفانه مشکلاتی که از آن ها سخن گفتیم سد راه بسیاری از افراد شده و حتی آن ها را از طی کردن این مسیر منصرف نموده است. امیدوارم اینبار با پیگیری های استاندار مشکل رفع شده و فتح بابی شود برای رفع اینگونه معضلات اداری در استان برای سایر کارآفرینان و دغدغه مندان حوزه اشتغال.

کد خبر: ۱٬۶۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha