۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
اشتغالزایی وزارت نیرو برای روستاییان و مناطق محروم

اشتغالزایی وزارت نیرو برای روستاییان و مناطق محروم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت وزرات نیرو قرار است برای ۱۱۰ هزار خانوار روستای در مناطق محروم نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی ایجاد کند.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در نشست خبری با عنوان «رویداد ملی همه با هم» گفت یکی از شعارهای دولت از ابتدای کار توجه ویژه به مناطق محروم، روستاها و عشایر بوده است.
مدنی گفت هم اکنون وضعیت زیر ساخت ها در روستاها مطلوب است بطوریکه در حوزه راه روستایی بیش از ۷۸ درصد، در حوزه اب و شبکه آب روستای حدود ۸۵ درصد و در سایر بخشها همانند طرح هادی حدود ۵۵ درصد اجرا شده است.
وی گفت هم اکنون بیشتر روستاها و مناطق محروم کشور از نعمت برق و گاز برخوردار هستند بطوری که ۹۵ درصد روستاها برق رسانی و ۹۲ درصد روستا ها گاز رسانی شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت هم اکنون در حوزه شبکه برق بین ۱۵ تا ۲۰ درصد فرسودگی وجود دارد همچنین با ۲۵ درصد تنش آبی مواجه هستیم به عبارتی ۱۰ هزار روستای کشور با این تنش مواجهند که باید پیگیری شود.
معاون توسعه روستایی ومناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از ۹۰ هزار روستای کشور ۶۲ هزار آبادی دارای سکنه داریم، گفت: بسیاری از برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها در کشور برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار است و از تعداد ۶۲ هزار آبادی، ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم.
مدنی گفت : قرار است براساس تعهد بانک مرکزی ۲ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های نوآورانه ای که در دل روستاها ایجاد می شود به صورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.
در حاشیه این نشست نمایشگاهی از فعالیت ها و عملکرد جهاد سازندگی در مصلی امام خمینی (ره) برپا شده که تا ۲۰ مرداد به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۱۶۶٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha