۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
برگزاری «رویداد بزرگ تانا» در استان سمنان | ۱۰۰ شرکت دانش بنیان ایجاد خواهد شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

برگزاری «رویداد بزرگ تانا» در استان سمنان | ۱۰۰ شرکت دانش بنیان ایجاد خواهد شد

شاهرود- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از برگزاری رویداد بزرگ تانا خبر داد و گفت: این رویداد مطرح کردن چالش های صنایع و به کار گیری ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای رفع آنان را شامل خواهد شد.

محسن نظری در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان سمنان میزبان رویداد بزرگ تانا خواهد شد، ابراز کرد: این طرح در واقع توسعه اکوسیستم استان سمنان را شامل می شود که ارگان های مختلفی از جمله جهاد کشاورزی، سازمان صمت و ... در آن مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان سمنان و پارک های فناوری دانشگاه های این استان در رویداد بزرگ تانا دخیل خواهند بود، ابراز کرد: در این رویداد ارگان هایی مانند جهاد، صمت و ... چالش های صنایع و شرکت های تحت پوشش خودشان را ارائه و شرکت های دانش بنیان در مواجهه با این چالش ها قرار می گیرند.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه هدف از این رویداد کمک گرفتن از ظرفیت دانش بنیان ها در برطرف کردن چالش های پیش روی در زمینه های اقتصادی و توسعه و ... است، گفت: توسعه اکوسیستم استان سمنان مبتنی بر توان افزایی تولید با استفاده از دانش بنیان ها، محور این رویداد است.

پارک علم و فناوری استان سمنان و پارک های فناوری دانشگاه های این استان در رویداد بزرگ تانا دخیل خواهند بود

نظری با بیان اینکه این رویداد سی ام شهریورماه در استان سمنان برگزار خواهد شد، افزود: در واقع این رویداد به نوعی بازار ارائه خدمات و محصولات دانش بنیان های استان نیز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه وضعیت شرکت های دانش بنیان استان سمنان مناسب است، تاکید کرد: در پایان سال گذشته ۷۲ شرکت دانش بنیان در استان وجود داشت که افزایش ۱۰۰ شرکت دانش بنیان دیگر در این استان هدف گذاری شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه در زمینه تعداد و جذب شرکت های فناور در استان مشکل چندانی نداریم، گفت: در استان سمنان ۴۵۰ شرکت فناوری در زمینه های مختلف فناورانه فعالیت دارد.

نظری با بیان اینکه چالش ما در زمینه شرکت های فناور این است که بتوانیم آنان را به دانش بنیان بدل سازیم که در این زمینه نیاز است اشراف فنی، علمی و عملیاتی، مسائل فنی و مالی تعدادی از این شرکت های فناور بهبود یابد تا بتوانند دانش بنیان شوند، افزود: در این زمینه نیز پیگیری ها و جلساتی در استان برگزار شده است.

کد خبر: ۱۶۶٬۰۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha