۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
افت شدید قیمت پلی پروپیلن در هفته ای که گذشت| چشم انداز رکودی هم چنان باقی است

افت شدید قیمت پلی پروپیلن در هفته ای که گذشت| چشم انداز رکودی هم چنان باقی است

قیمت‌ها در بازار پلی‌پروپیلن آسیایی برای معاملات خارج از کشور چین شاهد کاهش شدید در هفته منتهی به ۲۷ جولای بود که ناشی از احساسات نزولی در سراسر جهان بود.

به گزارش بازار، برخی منابع به افزایش تمایل برای خرید PP وارداتی اشاره کردند زیرا قیمت‌ها به سطوحی که با قیمت‌های داخلی چین رقابت می‌کردند کاهش یافت و سیگنال‌هایی را ارائه می‌کرد که قیمت‌ها در بازار CFR ممکن است به کف رسیده باشد.

با این حال، بازار داخلی چین پس از سقوط به زیر ۸۰۰۰ یوان در هر تن در هفته گذشته بهبود یافت. قیمت داخلی چین در ۸۰۵۰ یوان در هر تن در ۲۷ ژوئیه ثابت بود. اما ناظران بازار همچنان از وضعیت نابسامان اقتصادی در چین نگران بودند زیرا موارد کرونا همچنان در حال افزایش است.

تقاضای محصول نهایی همچنان خاموش است زیرا خریداران نیز در حال نظارت بر اثر تحریم مداوم وام مسکن در کشور هستند.

تقاضا در خارج از کشور هفته به هفته کاهش یافته است. یک منبع مستقر در چین گفت: و اگر ظرفیت مناطقی مانند آسیای جنوب شرقی برای جذب محموله‌ها به کاهش خود ادامه دهد، جای تعجب نیست که فروشندگان دوباره با نرخ‌های پایین‌تری به چین پیشنهاد دهند.

با این حال، برخی از ناظران نیز سریعاً متذکر می شوند که در غیاب بهبود تقاضای واقعی در پایین دست، هرگونه افزایشی احتمالاً موقتی است.

اعتقاد بر این است که چین در سه ماهه سوم به کنترل های سختگیرانه حرکت خود ادامه خواهد داد، به این معنی که چشم انداز اقتصادی تا پایان سال بهبود نخواهد یافت. یک تاجر گفت: همه کاربران نهایی هنوز در سطح بالایی از محصولات نهایی گیر کرده‌اند، آنها جایی برای دریافت مواد بیشتر ندارند، حتی با قیمت‌های ارزان‌تر.

در آسیای جنوب شرقی، قیمت ها در مواجهه با کاهش تقاضای محصول نهایی، به کاهش شدید خود ادامه دادند. شنیده می‌شود که برخی از تامین‌کنندگان خاورمیانه سطوح پیشنهادی خود را نسبت به هفته گذشته کاهش داده‌اند، زیرا دلار قوی و بدبینی نسبت به چشم‌انداز بهبود جهانی همچنان ادامه دارد.

یکی از تامین کنندگان گفت: "در حال حاضر تقریباً هیچ تقاضایی از سوی آمریکا و اروپا وجود ندارد، اما این قیمت ها باید برای آسیای جنوب شرقی نقطه پایانی باشد. "
قیمت های محلی در ویتنام در حدود ۹۹۰ تا ۱۰۰۰ دلار در هر تن شنیده شد، زیرا دلار قوی آمریکا و بدبینی نسبت به بهبود اقتصادی چین چشم انداز کوتاه مدت را نامطمئن نگه می دارد.

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ما هیچ فروش وحشتناکی در این هفته نشنیده ایم، اما می تواند آرامش قبل از طوفان باشد، باید ببینیم که آیا طوفان قیمت ها را کاهش یا افزایش می دهد یا فقط به محدوده محدود می شود.

بازار PP هند با وضعیت مازاد عرضه در بازار داخلی و احساسات نزولی در میان کاهش قیمت ها دست و پنجه نرم کرد.

به گفته منابع، به دلیل فشارهای متفاوت برای فروش، شکاف زیادی در پیشنهادات فروشندگان مختلف وجود داشت.

منابع گفتند که مواد داخلی در مازاد عرضه بود و مواد در بازار آزاد با تخفیف فروخته می شد.

بسیاری از فعالان بازار بر این باورند که زمانی که احساسات بازار مثبت شود، تقاضای هند به شدت بهبود می یابد.

یک منبع مستقر در پاکستان گفت که تقاضای پاکستان به دلیل بارندگی‌های بی‌وقفه، کاهش ارزش روپیه و "بی‌اطمینانی سیاسی و اقتصادی" خاموش مانده است.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha