۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
لزوم همکاری های گسترده بین المللی در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال
چین خواستار شد؛

لزوم همکاری های گسترده بین المللی در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال

در جریان برگزاری کنفرانس جهانی اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۲ که روز شنبه در پکن به پایان رسید، کارشناسان و متخصصین این کشور خواستار همکاری بین المللی برای ارتقای توسعه اقتصاد دیجیتال با کیفیت بالا شدند.

به گزارش بازار، در جریان برگزاری کنفرانس جهانی اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۲ که روز شنبه در پکن به پایان رسید، کارشناسان و متخصصین این کشور خواستار همکاری بین المللی برای ارتقای توسعه اقتصاد دیجیتال با کیفیت بالا شدند.

بر اساس این گزارش، این کنفرانس سه روزه با مضمون «آینده دیجیتال را دریابید- مولفه های جدید جدید، قوانین جدید، الگوهای جدید»، فناوری های دیجیتال پیشرفته را در متاورس، واقعیت مجازی و طرح ریزی هولوگرافیک به نمایش گذاشته و نگاهی اجمالی به آخرین دستاوردهای نوین در عرصه اقتصاد دیجیتال ارائه داد.

همچنین در جریان برگزاری این همایش بزرگ، مجموعه‌ای از فعالیت‌های آنلاین و آفلاین مانند انجمن‌ها، نشست‌ها و نمایشگاه‌ها را برای تقویت مبادلات جهانی و همکاری در اقتصاد دیجیتال برگزار شد.

کارشناسان حاضر در این همایش با بیان اینکه جهان در حال تبدیل شدن به یک عصر دیجیتال بوده و همه‌گیری کرونا، سرعت تحول را تسریع می‌کند، تاکید کردند که فناوری دیجیتال بر هر جنبه ای از زندگی اجتماعی بشر تأثیر می گذارد، که این یک چالش و در عین حال فرصت تلقی می شود.

به گفته متخصصین اقتصاد دیجیتال، توسعه سریع اقتصاد دیجیتال چین، انگیزه جدیدی برای بهبود اقتصاد جهانی تزریق ایجاد نموده و همه کشورها باید همکاری های موجود را در راستای تقویت روند توسعه اقتصاد دیجیتال با کیفیت بالا افزایش دهند.

فلوریان تورسکی، وزیر امور دارایی اتریش، در یک سخنرانی ویدئویی گفت که چین به عنوان یک قدرت دیجیتال تأثیر قابل توجهی بر نوآوری و توسعه اقتصاد دیجیتال داشته و شرکت های اطلاعاتی و ارتباطات چینی، سرآمد تحول اقتصاد دیجیتال در سطح جهانی هستند.

وی رمز موفقیت در اقتصاد دیجیتال را همکاری به ویژه در مورد روندها و تحولات جدید دانست. وی همچنین تاکید کرد که همه‌گیری کرونا مردم را از اهمیت نوآوری‌های دیجیتال و مدل‌های جدید کسب‌وکار دیجیتال آگاه کرده است.

بر اساس وایت پیپر منتشر شده توسط آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین در روز جمعه، حجم اقتصاد دیجیتال چین در سال ۲۰۲۱ به ۷.۱ تریلیون دلار رسیده و پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار گرفت.

کد خبر: ۱۶۵٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha