۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
ظرفیت بنادر آبادان مغفول مانده است| آمادگی اتاق بازرگانی برای معرفی سرمایه‌گذار به بنادر این شهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ظرفیت بنادر آبادان مغفول مانده است| آمادگی اتاق بازرگانی برای معرفی سرمایه‌گذار به بنادر این شهر

آبادان- کردزنگنه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار علیرغم ظرفیت‌های بالایی که دارند ولی از همه توان آنها استفاده نمی‌شود.

اسدالله کردزنگنه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اقتصاد دریا یکی محورهای مهمی است که همه کشورها بر روی آن برنامه‌ریزی گسترده انجام می‌دهند تا جایی که در حال حاضر حجم اقتصاد دریا در جهان سالانه حدود بیش از یک هزار میلیارد دلار برآورد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در هر منطقه‌ای که آب وجود داشته باشد، توسعه اقتصادی پایدار نیز وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه از ظرفیت‌های آبی شهرستان آبادان به شکل صحیح استفاده نشده که این موضوع نشات گرفته از عدم وجود استراتژی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان پویایی اقتصادی و سطح بالای واردات و صادرات از بنادر را سبب اشتغالزایی دانست و افزود: بنادر شهرهای آبادان، چوئبده و اروندکنار علیرغم ظرفیت‌های بالایی که دارند ولی از همه توان آنها استفاده نمی‌شود و باید علت این موضوع طبق شاخص‌های علمی بررسی شود.

کردزنگنه با بیان اینکه عراق، کویت و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در حوزه بنادر سرمایه‌گذاری‌های عظیم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اکنون از بازار رقابتی جهانی در حوزه بنادر عقب هستیم و اگر از همین امروز گام اساسی بر نداریم ممکن است فردا شرایط دشوارتر شود.

وی نقش بنادر شهرستان آبادان را در اقتصاد مهم عنوان کرد و گفت: به طور حتم در شرایط فعلی دولت امکان سرمایه‌گذاری کلان را ندارد و در واقع باید با اعطای مشوق‌های مناسب و حذف بروکراسی‌های اداری امکان حضور بخش خصوصی را فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان تاکید کرد: این اتاق آمادگی دارد در صورت تقاضای اداره بنادر و دریانوردی شهرستان آبادان در زمینه معرفی سرمایه‌گذار و همچنین تدوین طرح‌های نوین حوزه اقتصاد دریا و تجارت دریایی، کمک‌های خود را ارائه کند.

کردزنگنه بیان کرد: اخیرا جلسه‌ای با معاون وزیر راه و شهرسازی داشتیم و وی اعلام کرد در زمینه توسعه بنادر آبادان و لایروبی اروندرود اقدامات لازم انجام شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha