۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
اجرای ۳۰۰ هزار طرح اشتغال خرد روستایی تا پایان سال
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت عنوان کرد

اجرای ۳۰۰ هزار طرح اشتغال خرد روستایی تا پایان سال

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی امور عشایر و توسعه روستایی گفت: ۳۰۰ هزار طرح اشتغال خرد روستایی در سال جاری در روستاهای کشور اجرا می‌شود که به این طرح‌ها تسهیلات کم‌بهره اعطا خواهد شد.

به گزارش بازار، امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دبیر شورای عالی جهاد سازندگی امور عشایر و توسعه روستایی در اولین نشست خبری این شورا اظهار داشت: از شعارهایی که دولت سیزدهم از ابتدای کار خود به آن اهتمام ویژه داشته توجه به مناطق محروم، روستایی و عشایری است.

مدنی افزود: جهاد سازندگی در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب با فعالیت خود خیر و برکت زیادی برای کشور داشت، اما با ادغام آن در وزارت جهاد کشاورزی، عملا بسیاری از فعالیت‌های این سازمان روی زمین ماند تا اینکه در دولت سیزدهم دستور احیای آن توسط رئیس جمهور داده شد.

اجرای ۳۰۰ هزار طرح اشتغال خرد روستایی تا پایان سالدبیر شورای عالی جهاد سازندگی امور عشایر و توسعه روستایی، ادامه داد: بر اساس جمع‌بندی‌های انجام شده مقرر شد جهاد سازندگی مجدد احیا شود، اما این بار به شکل جدید و با مختصات و کارکردی متفاوت.

مدنی در ادامه گفت: دولت سیزدهم به دنبال طرح مهاجرت معکوس مردم به روستاها است که این امر در گام دوم انقلاب پیگیری می‌شود.

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی امور عشایر و توسعه روستایی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی پیگیری مسائل خرید تضمینی، کاشت محصول، افزایش بهره‌وری و اقتصاد روستا دنبال می‌شود.

مدنی یادآور شد که طرح‌های هادی روستاهای کشور نیز دچار مشکلاتی است که برای رفع آن‌ها اقدام می‌کنیم و تمام خدماتی که به روستائیان ارائه می‌شود در قالب پنجره واحد روستایی ارائه خواهد شد.

دبیر شورای عالی جهاد سازندگی امور عشایر و توسعه روستایی تاکید کرد: ۴۹ درصد فعالیت‌های روستاهای کشور مربوط به کشاورزی، ۲۵ درصد صنعتی، ۲۵ درصد معدنی و یک درصد نیز در بخش‌های دیگر است به همین منظور به فعالیت‌های کشاورزی که در حوزه روستا انجام می‌شود توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و ۳۰۰ هزار طرح اشتغال خرد روستایی در سال جاری در روستاهای کشور اجرا می‌شود که به این طرح‌ها تسهیلات کم‌بهره اعطا خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۵٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha