۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
ظرفیت انجمن انبوه سازان به پیشرفت طرح ملی مسکن سرعت می دهد
رئیس انجمن انبوه سازان خراسان جنوبی:

ظرفیت انجمن انبوه سازان به پیشرفت طرح ملی مسکن سرعت می دهد

بیرجند-رئیس انجمن انبوه سازان خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت انبوه سازان به پیشرفت طرح ملی مسکن سرعت می دهد، گفت: تاکنون قرارداد ساخت چهارهزار و ۲۰۰ واحد در بیرجند با انبوه سازان به امضا رسیده است.

غلامحسین جهانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اهالی استان خراسان جنوبی تجربیات بدی از اجرای پروژه اقدام ملی مسکن در دولت قبل داشته اند و علیرغم تلاش گسترده انبوه سازان این پروژه هیچ پیشرفت فیزیکی محسوسی ندارد و می توان پیشرفت آن را صفر تلقی کرد.

خزانه دار کانون سراسری انبوه سازان مسکن افزود: خوشبختانه در طرح نهضت ملی و طرح ملی تولید مسکن شرایط بسیار مطلوب تری در خراسان جنوبی داریم و اعضای انجمن انبوه سازان مسکن با حضور در شورای مسکن استان پیشنهادات و نقطه نظرات خود برای اجرای بهتر این طرح را ارائه کرده اند.

رئیس انجمن انبوه سازان خراسان جنوبی ادامه داد: با هم‌اندیشی انجام شده بخش دولتی و انبوه سازان روند پیشرفت کار در این طرح سرعت قابل قبولی دارد و از مجموع سهمیه ۹ هزار واحدی شهرستان بیرجند تاکنون قرارداد اولیه ساخت چهار هزار و ۲۰۰ واحد به امضا رسیده است.

جهانی قیمت اعلام شده از سوی دولت برای ساخت و اتمام مسکن ملی را غیر واقعی خواند و گفت: در قیمت گذاری اعلام شده مباحثی همچون محوطه سازی و آسانسور پیش بینی نشده بود که این امر در ساخت واحدهای بلندمرتبه یک خلا و گپ بزرگ است.

وی ادامه داد: با مذاکرات انجام شده و براساس سازوکارهای وزارت راه و شهرسازی با اعمال برخی تغییرات در متریال ساختمان ها موفق شدیم مشکل آسانسور و محوطه سازی را برطرف کنیم و همه واحدها احداثی از این خدمات بهره مند خواهند شد.

جهانی با اشاره به برخی قوانین و بخش نامه های قدیمی به ویژه در شهرداری ها گفت: محدودیت در سطح اشغال و شرایط بازدارنده در بلندمرتبه سازی قیمت تمام شده مسکن را افزایش می دهد، این قوانین رغبت انبوه سازان در ساخت و سازها را کاهش داده است.

وی افزود: در حال حاضر قیمت مسکن در خراسان جنوبی هیچ حباب قیمتی ندارد؛ به زبان ساده تر در برخی مناطق قیمت مسکن از قیمت ساخت و تمام شده ابنیه هم کمتر است.

رئیس انجمن انبوه سازان خراسان جنوبی ادامه داد: مشکل کمبود مسکن در خراسان جنوبی بیشتر از آنکه در بازار خرید و فروش تاثیر گذاشته باشد در قیمت های اجاره اثرگذار بوده و قیمت های رهن و اجاره بی محابا در حال افزایش است.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha