۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
خسارت سیل به بخش کشاورزی استان همدان
فیلم استان‌ها؛

خسارت سیل به بخش کشاورزی استان همدان

همدان- بارش های سیل آسای هفته اخیر در استان همدان موجب بروز خسارت به برخی بخش های کشاورزی این استان به ویژه چهار شهرستان آن شد.

سرپرست اداره مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار بازار از خسارت ۱۶۲ میلیارد ریالی سیل اخیر به بخش محصولات کشاورزی شهرستان‌های کبودرآهنگ و بهار خبر داد.

سلیمان اسدی اظهار کرد: بارندگی‌های چند روز اخیر موجب خسارت به بخش کشاورزی و دامی در چهار شهرستان استان شامل همدان، کبودراهنگ، بهار و فامنین شد که برآورد خسارت دو شهرستان کبودراهنگ و بهار در مجموع ۴۱۵ هکتار به مبلغ ۱۶۲ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به خسارت وارد شده ناشی از سیل به دو شهرستان کبودراهنگ و بهار افزود: این دو شهرستان در بخش زراعی در سطحی حدود ۴۱۵ هکتار به ارزش ۱۶۲ میلیارد ریال، در بخش باغی در سطحی افزون بر ۱۰ هکتار به ارزش ۱۴ میلیارد ریال، در بخش دامی ۴۷ رأس دام سبک به ارزش ۱.۵ میلیارد ریال، در زمینه جایگاه نگهداری دام حدود ۶۰۰ مترمربع به ارزش ۶ میلیارد ریال و در بخش قنوات حدود ۱۰ هزار متر به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

سرپرست اداره مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گندم، سیب زمینی، هندوانه، ذرت، انگور، سیب درختی و نخود را از جمله محصولات خسارت دیده در سیل چند روز گذشته این شهرستان ها برشمرد و عنوان کرد: برای پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل این امر نیازمند طرح موضوع و تفکیک در هیئت وزیران خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۵٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha