۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
ریزش نرخ جفت ارز EUR/USD در پی آمارهای اقتصادی ضعیف آلمان
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش نرخ جفت ارز EUR/USD در پی آمارهای اقتصادی ضعیف آلمان

جفت ارز اصلی بازار فارکس یعنی EUR/USD روز دوشنبه به دلیل کاهش آمار بخش خرده فروشی آلمان با اصلاح نسبتا قابل توجه مواجه شده و به ۱.۰۲۱۵ سقوط کرد.

به گزارش بازار، جفت ارز اصلی بازار فارکس یعنی EUR/USD روز دوشنبه به دلیل کاهش آمار بخش خرده فروشی آلمان با اصلاح نسبتا قابل توجه مواجه شده و به ۱.۰۲۱۵ سقوط کرد. همچنین روحیه محتاطانه پیش از انتشار داده‌های کلیدی مربوط به بخش اشتغال این هفته ایالات متحده و موج خفیف ریسک گریزی شکل گرفته در بازار، در افت جدید جفت ارز اصلی نقش داشته است.

همچنین بخشی از فشار وارد شده بر قیمت یورو/دلار آمریکا می تواند توقف صادرات گاز روسیه به لتونی باشد. علاوه بر این، آخرین اظهارنظرهای جنگ طلبانه از سوی نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس نیز احتمالاً فشار نزولی بر این جفت ارز را افزایش داده است.

شایان ذکر است که کاهش میزان ریسک پذیری حداکثری بازار که پشتوانه تقاضای امن دلار آمریکا محسوب می شود نیز منجر به ایجاد فشار علیه این جفت ارز شده است.

همچنین کاهش احساسات مثبت بازار می تواند از شاخص ضعیف PMI چین و هشدار پکن به ایالات متحده در مورد سفر آسیایی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان نیز مرتبط باشد.

تحلیل تکنیکال EUR/USD

جفت ارز EUR/USD در میان مثلث صعودی یک ماهه خود تثبیت شده است. با این حال، فروشندگان می توانند قبل از به چالش کشیدن همگرایی ۱۰۰-SMA و ترسیم یک خط حمایت شیب دار صعودی از ۱۴ جولای، در محدوده ۱.۰۱۴۵، آستانه ۱.۰۲۰۰ را به عنوان حمایت روزانه هدف قرار داده و ادامه نزولی قیمت را به چالش بکشند. نقاط مهم و کلیدی روند قیمت در ادامه به تضویر کشیده شده اند:

ریزش نرخ جفت ارز EUR/USD در پی آمارهای اقتصادی ضعیف آلمان

کد خبر: ۱۶۵٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha