۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
یک میلیون و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تاکنون حدنگاری شده است
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

یک میلیون و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تاکنون حدنگاری شده است

بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تا پایان امسال صدور اسناد تک برگی را در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برگزار می کنیم.

به گزارش بازار، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره صدور اسناد تک برگی برای واحد های مسکنونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر گفت: در دوران تحول و تعالی، ما بنا داریم که دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حدنگاری اراضی را در روستاها به اتمام برسانیم و نهادینه کنیم.

وی افزود: طبق تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اقدامات جهادی دو دستگاه تاکنون برای ۶۵ درصد این مناطق اسناد تک برگی صادر شده است و امروز ما متعهد می شویم که انتهای امسال جشن پایان صدور اسناد تک برگی را در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برگزار کنیم. ان شاء الله موضوع حد نگاری را در این دو حوزه به اتمام برسانیم.

بابایی درباره صدور سند برای واحد های مسکونی مشکل دار در این مناطق گفت : اگر این اسناد مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر باشد چون بنیاد مسکن متولی است و تشریفات سهلی که در صدور سند برای این مناطق وجود دارد با همکاری بنیاد مسکن نسبت به صدور سند انها اقدام می شود.

وی گفت: در بحث صدور سند حدنگاری شده برای زمین های کشاورزی نیز از سال ۱۴۰۱ با تشکیل قرارگاه کار را شروع کرده اند و طبق آخرین آماری که در پایان تیرماه داشتیم یک میلیون و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تاکنون حدنگاری شده است و در فاصله چند ماهه نیز یک جهش خوبی در حدنگاری اراضی کشاورزی داشتیم. امیدواریم که تا پایان سال وضعیت حدنگاری در اراضی کشاورزی را به یک شرایط مطلوب برسانیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ما نیازمند اصلاح برخی از قوانین و حمایت و همکاری سایر دستگاه ها هستیم که انشا الله بتوانیم حدنگاری را به وضعیت مطلوب برسانیم.

کد خبر: ۱۶۵٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha