۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۱
۳ ترفند وکیل پولشویی پایه یک دادگستری تهران

۳ ترفند وکیل پولشویی پایه یک دادگستری تهران

پولشویی یکی از جرم‌هایی است که بیش از ۵۰ سال پیش از سوی سازمان ملل به عنوان جرم شناخته می‌شود.

به گزارش بازار، پولشویی یکی از جرم‌هایی است که بیش از ۵۰ سال پیش از سوی سازمان ملل به عنوان جرم شناخته می‌شود. این جرم می‌تواند توسط هر فردی انجام شود و شامل شستن و تطهیر پول‌های حاصل از اعمال خلاف می‌شود. این عمل مجازات در پی داشته و فرد خاطی باید توسط مدعی العموم مجازات شود. نکته مهمی که باید در این مورد در نظر داشت این است که شخص متهم به پولشویی، نیاز به یک وکیل حرفه‌ای پایه یک دادگستری تهران دارد تا به پرونده او رسیدگی کرده و در دادگاه از وی دفاع کند.

پولشویی چیست؟

پولشویی یکی از مرسوم‌ترین واژگان در زمینه امور حقوقی است که نشان دهنده عملی خلاف و سرپوشی برای درآمد حاصل از اعمال مجرمانه است. پولشویی به معنای این بوده که پولی که از راه خلاف مانند اختلاس یا کلاهبرداری به دست آمده را با استفاده از برخی کارهای ظاهری، شکل قانونی بدهیم. به عنوان مثال فردی از کلاهبرداری‌های متعدد مبلغ چند صد میلیون پول دارد که امکان خرج کردن آن را ندارد، زیرا احتمالا مورد پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد. در این صورت این پول را وارد کارهای مختلفی کرده تا شکل مجرمانه آن تغییر دهد.

پولشویی انواع مختلفی داشته که هر کدام از آن‌ها برای مساله خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین دسته‌بندی پولشویی درونی است. این پولشویی زمانی رخ می‌دهد که شما پول را در یک کشور به دست آورده و در همان کشور نیز آن را بشویید. پولشویی صادراتی نقطه مقابله حالت قبلی بوده و شخص برای شستن پول‌های خلاف خود آن را در حساب‌های Offshore یا خارجی تطهیر می‌کند. دسته‌بندی بعدی پولشویی وارداتی است که شخص پول‌های خلاف خود را وارد یک کشور می‌کند تا بتواند با استفاده از سیستم حقوقی آن‌ جا، آن‌ها را بشوید. کلیه این اعمال توسط وکیل حرفه‌ای کیفری تهران مورد بررسی و پیگری قرار می‌گیرد.

وکیل پولشویی تهران چه کسی است؟

پولشویی جز جرایم کیفری بوده که یک وکیل متخصص در این زمینه را طلب می‌کند. وکیل پولشویی تهران فردی است که روی انواع جرم‌های مالی و اقتصادی فعالیت کرده و با نمونه‌های بسیاری سروکار داشته است. این وکیل به خوبی نسبت به قوانین و مقررات آگاهی داشته و می‌تواند از متهم به خوبی دفاع کند. لازمه یک وکیل خوب این است که نسبت به کلیه قوانین و مقررات مربوط به پولشویی اطلاعات کاملی داشته باشد.

چنین فردی می‌تواند راهنمایی‌های خوبی به موکل خود داده و او را از کاری که انجام داده مطلع کند. علاوه بر این، بسیاری از اوقات این جرم مستقیما رخ نداده و فرد ندانسته مشارکتی در یک عمل خلاف داشته است. با این حال از جانب قانون مجرم شناخته می‌شود اما تلاش‌های یک وکیل حرفه‌ای پایه یک دادگستری تهران این است که هم موکل را تفهیم اتهام کرده و در هم دادگاه از او دفاع کند. لازمه این کار هم داشتن اسناد و مدارکی بوده که نشان دهنده عدم آگاهی متهم در مشارکت باشد.

آیا پولشویی مجازاتی دارد؟

بله پولشویی براساس قوانین ایران و بسیاری از کشورها جرم بوده و مجازات خاص خود را دارد. یکی از مرسوم‌ترین انواع مجازاتی که برای پولشویی در نظر می‌گیرند، مصادره اموال شخص است. ممکن است کسی که پولشویی انجام داده به عنوان اولین قدم با پول‌های تطهیر شده خود اقدام به خرید کسب و کارای مختلف کند. به همین دلیل اموال او به عنوان مجازات مصادره می‌شود.

براساس قوانین مبارزه با پولشویی، دادگاه تمام پول‌ها و اموالی که شخص از طریق پولشویی به دست آورده یا عواید حاصل از آن را به صورت مادام العمر از شخص می‌گیرد. این مبالغ چه به صورت منقول چه به صورت غیرمنقول به بانک مرکزی داده می‌شود.

در قوانین اسلامی برای جرم پولشویی در مقیاس بین المللی تبصره دقیقی گفته نشده است اما مشابه به همان حالتی است که در کشور پولشویی انجام می‌شود. مساله مهم دیگری که وکیل متخصص پولشویی تهران می‌تواند آن را پیگیری کند این است که یک شخص حقوقی یعنی یک شرکت یا کسب و کار اقدام به پولشویی کند. در این حالت هم عواید حاصل از آن به بانک مرکزی داده شده و شرکت تعطیل می‌شود.

۳ ترفند وکیل پولشویی پایه یک دادگستری تهران

در چه دادگاهی به پولشویی رسیدگی می‌شود؟

هر پرونده پولشویی که توسط وکیل پولشویی تهران بررسی می‌شود می‌تواند در دادگاه مبارزه با پولشویی رسیدگی شود. این دادگاه‌ها شعبات مختلفی از دادگاه‌های صالح هستند که وظیفه رسیدگی و بررسی به پرونده را در دستور کار خود دارند. اگر شما شکایتی از فرد پولشویی داشته باشید می‌توانید بعد از ثبت نام در سامانه ثنا، با مراجعه به یکی از این شعب دادخواست خود را مطرح کرده تا روند دادرسی شروع شود.

سخن پایانی

ترفندهایی که وکیل پولشویی تهران برای حل پرونده در نظر می‌گیرد شامل موارد مختلفی از جمله رفع اتهام، کاهش جرم به مشارکت و درخواست تخفیف در مجازات می‌شود. گروه متخصص وکلای عدل ایرانیان با سال‌ها تجربه در این زمینه می‌تواند پرونده را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد. همچنین با استفاده از ترفندهای قانونی، مجازات را کاهش داده و روند بهتری را رقم بزند.

منبع : گروه وکلای عدل ایرانیان

شما برای دریافت وقت مشاوره با گروه حرفه‌ای وکلای عدل ایرانیان می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۷۷۸۳ تماس بگیرید. امکان دریافت وقت مشاوره هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین فراهم بوده و این فرصت فراهم است تا بتوانید با کمک وکلای متخصص از این پرونده نتیجه خوبی دریافت کنید.

منبع : گروه وکلای عدل ایرانیان

کد خبر: ۱۶۵٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha