۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
عراقی ها خریداران عمده پرچم‌های مذهبی دوخت مشهد هستند
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

عراقی ها خریداران عمده پرچم‌های مذهبی دوخت مشهد هستند

مشهد- فرشچی رئیس اتحادیه صنایع‌دستی و گلدوزان مشهد اظهار کرد: عراقی‌ها بیشترین متقاضی خرید پرچم‌های دوخته‌شده عزاداری و مذهبی در مشهد مقدس هستند.

ابراهیم‌زاده فرشچی در گفت‌وگو با بازار بیان کرد: افزون بر ۹۰ درصد تولیدات گلدوزی شده و پرچم‌های تولیدی و مذهبی در مشهد مقدس به کشور عراق صادر می‌شود.

وی بابیان اینکه بازار پرچم‌های دوخته‌شده در مشهد به دلیل فرارسیدن ایام محرم رونق گرفته است بیان کرد: این در حالی است که معمولا در این ایام با کمبود مواد اولیه روبرو می شویم.

وی افزایش نرخ دستمزد ها و هم چنین مواد اولیه را در سود و هم چنین سهم صادرات مهم دانست و افزود: متاسفانه دستمزدها حدود ۵۳ درصد افزایش یافته است و لذا این موضوع بر روی قیمت تمام شده محصول و تقاضای مشتری تاثیر نامطلوبی گذاشته است.

فرشچی درباره مشکلاتی از جمله تهیه مواد اولیه و پارچه و نخ به بازار گفت: متاسفانه برای تهیه مواد اولیه دچار مشکل هستیم.

وی نبود ثبات قیمت را مخل تولید عنوان کرد و ادامه داد: محصولات تولیدی ما که همان پرچم های هیئت های مذهبی است در مشهد تولید و بسته بندی و سپس به قم ارسال می شودو بعداز آن به عراق صادر می شود.

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی و گلدوزان مشهد بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد تولیدات کارگاه های مشهد به سفارش عراقی هاست.

وی با اشاره به این که کرونا صادرات را به صفر رساند اما به تازگی صادرات پرچم های عزاداری رونق تازه ای گرفته است و مجددا سفارشات از سر گرفته شده افزود: البته طی ایام سال برای تهران ، قم ،اصفهان، تبریز را نیزداریم که البته بیشترین فروش برای عراق است .

فرشچی بیان کرد: متاسفانه ثبات مواد اولیه مشکلات زیادی را برای ما تولید کننده ها بوجودآورده است چون مشتری سفارش را به ما می دهد و گاهی تعداد تیراژ بین هزار تا بیش از ۱۰ هزار سفارش گرفته می شود و حتی فاکتور هم صادر می کنیم اما به دلیل بی ثباتی قیمت مواد اولیه بر سر قیمت ها با مشتری به اختلاف بر می خوریم.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha