۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
استان سمنان ۷۳ شرکت دانش بنیان دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

استان سمنان ۷۳ شرکت دانش بنیان دارد

سمنان- صادقی، معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۷۳ شرکت دانش بنیان است، گفت: ۴۵۰ شرکت فناور ثبت شده‌اند.

علیرضا صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره شرایط شرکت های فعال دانش بنیان در سراسر استان سمنان، تاکید کرد: این استان دارای ۷۳ شرکت دانش بنیان ثبت شده در بخش های مختلف است که سالانه اشتغال و ظرفیت های خوبی را برای تولید استان ایجاد می کنند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۴۵۰ شرکت فناور ثبت شده نیز وجود دارد، افزود: برای حمایت همه جانبه از این شرکت ها در پی تدوین سند توسعه اقتصاد دانش بنیان هستیم.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه این سند بر پایه اطلاعات کارشناسی و تخصصی تدوین خواهد شد، بیان داشت: همانطور که در جلسه ستاد دانش بنیان ها نیز عنوان شد، به زودی این سند تدوین و رونمایی خواهد شد تا نقشه راه ما برای حمایت از اقتصاد دانش بنیان باشد.

صادقی با بیان اینکه ظرفیت های دانش بنیان استان سمنان در بخش های اقتصادی در این سند گنجانده شده است، افزود: در این سند سعی شده تا وظایف دستگاه های عضو و ذی صلاح نیز دیده می شود تا بتوانیم عملکرد بهتری را در استان برای حمایت از دانش بنیان ها و ارتقای بهره وری شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه برای استان طی سال جاری رشد اقتصادی ۸.۶درصدی در نظر گرفته شده که بر روی دانش بنیان ها برای تحقق آن حساب ویژه ای باز کرده ایم، گفت: در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان اقدامات خوبی در استان صورت خواهد گرفت.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه تحقق شعار سال مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در استان هدفگذاری شده است، ابراز کرد: برای راه اندازی بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان طی سال جاری برنامه ریزی کرده ایم و می بایست به این هدف دست یابیم.

صادقی با اشاره به اینکه در این مسیر حتما رشد کیفی نیز در کنار مسائل کمی دیده خواهد شد، گفت: برگزاری هفتگی جلسات رفع موانع دانش بنیان ها در استان سمنان از جمله اقداماتی است که صورت می پذیرد.

کد خبر: ۱۶۵٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha