۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از سیل زدگان یزدی| از توزیع لوازم خانگی تا احیای کسب و کارهای کوچک
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یزد:

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از سیل زدگان یزدی| از توزیع لوازم خانگی تا احیای کسب و کارهای کوچک

یزد- محمدپناه، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان یزد از حمایت‌های این ستاد از سیل زدگان یزدی خبر داد.

علی اکبر محمدپناه در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان، از بازدید از مناطق سیل زده و برگزاری نشست با استاندار یزد با محوریت حمایت از سیل زدگان یزدی و بررسی وضعیت سیل زدگان یزدی و حمایت از آنها در قالب توزیع لوازم خانگی بین سیل زدگان، توزیع احشام بین روستاییان و حمایت از کسب کارهای خسارت دیده خبر داد.

محمدپناه افزود: در این جلسه ابعاد بارندگی شدید ناشی از پدیده اقلیمی موسوم به سامانه مانسون و سیل ناشی از آن در استان بررسی و ارزیابی شد و در رابطه با محورهای اصلی یاری رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در کاهش تبعات و آسیاب های بوجود آمده برای مردم گفتگو و تبادل نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد: سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این جلسه درباره مباحث مهمی مانند تهیه اثاثیه ضروری منزل آسیب دیدگان از سیل، بازسازی مدارس آسیب دیده، اعطای تسهیلات به واحدهای تجاری تخریب شده، کمک در تهیه و تامین پنج دستگاه ادوات و ماشین آلات راهسازی در مقیاس معتبر بافت تاریخی و فرسوده برای مناطق شهرداری یزد و جبران خسارت دامداران برای احشام آسیب دیده و .... مباحثی را مطرح کرد .

محمدپناه از حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)از سیل زدگان سراسر کشور خبر داد و افزود: در اولین گام 2 هزار سری وسایل منزل به کسانی که وسایل و لوازم خانگی‌شان در جریان سیلاب اخیر تخریب شده و قابل استفاده نیستند، اهدا می شود.

وی افزود: همچنین 2 هزار راس دام در بین روستاییانی که دام و احشام آنها در جریان سیل از بین رفته اند، در استان‌های سیل‌زده توزیع خواهد شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان یزد ادامه داد: با توجه به وارد شدن خسارت به کسبه قرار است تسهیلات حمایتی خوبی از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) برای راه اندازی مجدد کسب و کارها به خسارت دیدگان سیل پرداخت شود.

گفتنی است؛ عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صبح امروز همراه با هیاتی برای بازدید و بررسی از وضعیت مناطق سیل زده استان طی دو روز گذشته وارد یزد شده است.

کد خبر: ۱۶۵٬۴۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha