۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
آمادگی ایران برای تأمین سوخت مورد نیاز لبنان

آمادگی ایران برای تأمین سوخت مورد نیاز لبنان

دستیار وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران آمادگی دارد میزبان لبنانی‌ها برای گفتگو در خصوص تامین سوخت مورد نیاز مردم این کشور باشد، گفت: هرگز دوستان خود را در روزهای سخت تنها نخواهیم گذاشت.

به گزارش بازار، محمدصادق فضلی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه در توئیتی نوشت: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگترین تولید و صادرکنندگان انرژی در منطقه، برای کمک به مردم لبنان، در کنار آن‌ها ایستاده است. آمادگی ایران برای تأمین سوخت مورد نیاز لبنان

وی با اعلام این‌که «تهران آمادگی دارد میزبان لبنانی‌ها برای گفتگو در خصوص تامین سوخت مورد نیاز مردم این کشور باشد» تصریح کرد: ما هرگز دوستان خود را در روزهای سخت تنها نخواهیم گذاشت.

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اخیرا در سخنانی اظهار داشت: درباره نفت، مشکل از ما نیست، بلکه دولت لبنان مشکل اصلی است. من حاضرم که از ایران سوخت وارد کنم، به شرط اینکه دولت لبنان این مسئله را بپذیرد. اما هیچ کس در لبنان جرأت انجام این کار را ندارد؛ زیرا از تحریم‌های آمریکا علیه خانواده خود می‌ترسد. امروز ممکن است شرکت‌های روسی و ایرانی آماده همکاری با لبنان باشند، ولی این جرأت در دولت وجود ندارد.

«ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان هم در واکنش به این اظهارات گفت که لبنان از «هبه» همه کشورهای دوست در جهان استقبال می‌کند. رئیس حزب «التوحید العربی» لبنان هم استقبال از پیشنهاد دبیرکل حزب‌الله عنوان کرد: مخالفت با این پیشنهاد خیانت به مردم است.

فضلی پیش از این نیز در واکنش به بیانیه کاخ سفید درباره لبنان و تمدید وضعیت اضطراری درباره این کشور نوشت: آمریکا با حمایت از رژیم آپارتاید صهیونیستی و دخالت در کشورهای منطقه موجب وخامت وضعیت در آن‌ها از جمله لبنان شده است.

وی با طرح این سؤال که بیانیه کاخ سفید چه کمکی به لبنان می‌کند؟ اظهار داشت: حمایت از متجاوزین و غارت منابع زمینی و دریایی لبنان را متوقف کنید. در کنار ملت شریف و مقاوم لبنان مقابل زورگویی خواهیم ایستاد.

کد خبر: ۱۶۵٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha