۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
یزد پایلوت احیای صنعت نساجی می‌شود
سرپرست ستاد اجرای فرمان امام (ره):

یزد پایلوت احیای صنعت نساجی می‌شود

یزد- نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور گفت: یزد می تواند به استان پایلوت در زمینه تولید پوشاک و احیای صنعت نساجی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عارف نوروزی ظهر یکشنبه در ادامه سفر خود به استان یزد در دیدار با امام جمعه یزد با اشاره به خسارات مالی وارد شده به مردم در اثر بروز سیل اظهار داشت: برنامه داریم برخی از این خسارات مالی وارد شده به مردم را جبران کرده و به اشتغال های خرد و خانگی تسهیلاتی ارائه شود تا برخی از خسارت های وارد شده جبران شود.

وی افزود: مدارس و مساجد بسیاری دچار آسیب شده و امید است بتوانیم در راستای ترمیم و بازسازی این بناهای تخریب شده، اقدامات لازم انجام شود.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام کشور با اشاره به آسیب دیدن اشتغال های کوچک در یزد و اهمیت صنعت پوشاک برای اقتصاد کشور، تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت پوشاک در کشور بسیار مورد اهمیت است همچنین به علت واردات پوشاک به ایران، این صنعت در کشور مورد اجحاف قرار گرفته بنابراین تصمیم بر این است که با ایجاد ۵۰ کارگاه در زمینه تولید پوشاک در یزد و اعطای تسهیلات به استان در این راستا، هم به اشتغالزایی مردم آسیب دیده یزد و هم به اقتصاد کشور کمک شود.

نوروزی گفت: یزد به عنوان استان پایلوت در این زمینه می تواند پیشرو و راهگشا باشد و اگر طرح بهبود و احیا صنعت نساجی در استان یزد به نتیجه مطلوب برسد، می توان با گسترش این طرح در ابعاد کشوری صنعت نساجی را به صورت ۱۰۰ درصد احیا کرده و کشور را در زمینه تولید پوشاک با کیفیت بی نیاز کنیم.

وی از تامین منابع مالی برای ایجاد ۵۰ کارگاه در زمنیه پوشاک خبر داد و افزود: با اتصال کارگاه های پوشاک به شبکه های فروش و بازاریابی اینترنتی، می توان به گسترش زمینه فعالیت این کارگاه ها کمک کرد.

نوروزی از بررسی شرایط صادرات پوشاک تولید شده در این کارگاه ها خبر داد و گفت: امید است با تولید پوشاک با کیفیت بتوانیم به صادرات پوشاک کشور جانی دوباره ببخشیم.

کد خبر: ۱۶۵٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha