۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
۶۰۰۰نفر در استان سمنان متقاضی مستمری بیمه بیکاری هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان:

۶۰۰۰نفر در استان سمنان متقاضی مستمری بیمه بیکاری هستند

سمنان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان، گفت: شش هزار و ۲۱۹ نفر در سطح استان برای دریافت مستمری بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که از ابتدای سال ۹۹ تا کنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر آنها دلیل بیکاری خود را کرونا اعلام داشته اند.

اسماعیل غنیان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره آمار ثبت نام بیکاران برای دریافت مستمری بیمه بیکاری و آثار سوء کرونا بر روی اشتغال استان سمنان، بیان کرد: از زمان شیوع کرونا تا آغازین روزهای اردیبهشت ماه شش هزار و ۲۲۰ نفر برای دریافت مستمری بیمه بیکاری در سطح استان ثبت نام و تقاضا کرده اند.

وی افزود:  بیش از پنج هزار نفر در استان سمنان پس از بررسی پرونده هایشان مشمول دریافت مستمری بیمه بیکاری شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه، بیان کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان مستمری بیمه بیکاری از ابتدای سال ۹۹ دلیل بیکاری خود را کرونا اعلام کرده اند. 

غنیان با بیان اینکه کرونا آمار بیکاران استان سمنان را افزایش داده است، ابراز داشت: یکی از آثار سوء کرونا متاسفانه از دست دادن کار برای گروهی از کارگران و همچنین عدم توانایی پرداخت حقوق آن ها توسط صاحبان مشاغل است.

وی افزود: طبق دستورالعمل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کرونا در مقوله حوادث غیر مترقبه محسوب شده و مقررات بیمه بیکاری بر طبق روال حوادث غیرمترقبه صورت می گیرد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان با بیان اینکه سامانه ثبت متقاضیان بیمه بیکاری باید درخواست بیمه بیکاری خود را در سامانه ثبت کنند، گفت: درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شدند به صورت الکترونیکی و غیر حضوری انجام می شود.

کد خبر: ۱۶٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha