حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای همسایه به رشد تجارت کمک می‌کند
رئیس اتاق قم:

حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای همسایه به رشد تجارت کمک می‌کند

رئیس اتاق قم با اشاره به حضور پاویون ایران در نمایشگاه قزاقستان و برگزاری نمایشگاه استان قم در این پاویون، گفت: استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای همسایه به رشد تجارت کمک می کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، ابوالفضل خاکی رئیس اتاق قم گفت: طی دیداری با رایزن بازرگانی سفارت ایران در تاشکند (ازبکستان) ضمن تأکید بر تقویت روابط تجاری، در خصوص اقدامات مناسب میان دو کشور ازجمله لغو روادید، افزایش خطوط پروازی، رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه حمل‌ونقل و سرمایه‌گذاری‌های مشترک مباحثی مطرح و مشخص شد که نقطه مشترک‌های میان دو کشور می‌تواند منجر به بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در راستای ارتقای تجارت بین دو کشور باشد.

خاکی در نشست هیات رئیسه اتاق قم، با اشاره به اهمیت روابط ازبکستان و جمهوری اسلامی، بر ضرورت گسترش همکاری در عرصه‌های مختلف به‌ویژه ارتقای سطح مبادلات اقتصادی و توسعه روابط تأکید کرد.

قزاقستان مقصد جدید کالاهای صادراتی ایرانی
در ادامه این نشست، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: حضور پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی قزاقستان فرصت خوبی است که در سفر اخیر به قزاقستان و اقدامات انجام شده تصمیمات لازم برای حضور استان قم در این پاویون اتخاذ شد.

خاکی از فراهم شدن زمینه برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی استان در پاویون ایران خبر داد و افزود: وزارت امور خارجه کشورمان با درخواست مطرح شده برای برپایی نمایشگاه موافقت خود را اعلام کرده است و در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان در حال انجام است.

وی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی را یک فرصت مناسب برای ارائه محصولات در سطح فراملی دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و مشترک بین کشور ایران و قزاقستان می‌تواند از راه‌های مؤثر برای برقراری ارتباط میان تجار دو کشور باشد که نهایتاً برقراری ارتباطات رشد و توسعه اقتصادی در سطح ملی را به دنبال خواهد داشت.

کد خبر: ۱۶۵٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha