۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
۲ طرح آبرسانی در ایلام توسط رئیس جمهور افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام:

۲ طرح آبرسانی در ایلام توسط رئیس جمهور افتتاح می شود

ایلام - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: دو طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی فکه دهلران و آبگیری سد مخزنی گلال ایلام پنجشنبه هفته جاری به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای ایلام، علی‌ پوراحمد اظهار کرد: در این آیین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود شبکه آبیاری و زهکشی فکه شهرستان دهلران به مساحت ۲۲ هزار هکتار و با سرمایه‌گذاری ارزی ۵۰ میلیون یورویی و سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای دولتی توسط رئیس جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: از مهمترین اهداف این طرح تامین آب و توسعه اراضی کشاورزی به وسعت ۲۲ هزار هکتار، کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و قطع وابستگی و ایجاد اشتغال پایدار به تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام، پروژه آبیاری سد مخزنی گلال با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد ریالی را از دیگر پروژه‌های مهم افتتاحی توسط رئیس جمهوری نام برد و افزود: حجم این سد حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالانه ۱۴.۳ میلیون مترمکعب است.

پوراحمد یادآور شد: هم اکنون آب پتروشیمی ایلام از آب‌ شرب تامین می‌شود که با بهره‌برداری از سد گلال کمبود آب‌ شرب مردم این استان نیز مرتفع خواهد شد.

به گفته پوراحمد، با بهره‌برداری از سد مخزنی گلال، امکان بهره برداری از فاز توسعه شرکت پتروشیمی ایلام ممکن خواهد شد و شرکت پالایشگاه گاز ایلام نیز از آب پایدار و مطمئن برخوردار خواهد شد.

کد خبر: ۱۶٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha