۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۵
جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل می شود
در گفتگو با بازار؛

جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل می شود

گرگان- متانت، مدیرکل فرودگاه‎ های گلستان با اشاره به واگذاری عرصه مورد نیاز برای ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله به شرکت پخش فراورده های نفتی، گفت: این زیرساخت با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل می شود.

علی متانت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: جایگاه سوخت گیری فرودگاه شهدای کلاله با ابعاد ۶۰ در ۶۰ به مساحت سه هزار و ۶۰۰ مترمربع تعیین شده که ابنیه و سایبان واحدهای سوخت رسان و دو مخزن ۹۰ هزار لیتری در آن احداث خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‎ های استان گلستان با اشاره به واگذاری عرصه مورد نیاز برای ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله به شرکت پخش فراورده های نفتی، افزود: این زیر ساخت اساسی با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل خواهد شد.

وی گفت: فرایند مطالعات، طراحی و ساخت جایگاه با اعتبار اولیه ۴۵۰ میلیارد ریال عملیاتی خواهد شد که بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری ۲۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای احداث ابنیه و زیرساخت های ساختمانی و ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور برای احداث زیرساخت های اختصاصی و مخازن تامین شده است.

متانت بیان کرد: در حال حاضر دو مخزن ۹۰ هزار لیتری پیش بینی شده که در صورت نیاز شامل مخزن سوم هم خواهد شد.

به گزارش بازار، فرودگاه کلاله درسال ۱۳۵۰ در سه کیلومتری شمال غربی این شهر در زمینی به مساحت ۳۱۵ هکتار تاسیس شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با صرف هزینه‌های میلیاردی برای ایجاد زیرساخت‌های پروازی، در سال ۱۳۷۴، ۱۳۹۱ و ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد که با وجود کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیط و برخی حمایت‌های دیگر، به دلیل استقبال کم رنگ مسافران با توقف پرواز ایرلاین‌ها و تعطیلی مواجه شد.

کد خبر: ۱۶۵٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha