۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیونی برای سیل زدگان
قائم‌ مقام بیمه مرکزی خبر داد

پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیونی برای سیل زدگان

قائم مقام بیمه مرکزی گفت: پرداخت خسارت از سوی صندوق حوادث طبیعی در گرو تامین اعتبار مربوط از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

به گزارش بازار، پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی در خصوص قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، که قرار بوده با مشارکت دولت و مردم خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی مثل سیل جبران شود گفت: این صندوق از سال قبل تاسیس شده است و برای این که این صندوق بتواند خسارات را بپردازد باید اعتبارات آن تامین شود و بر اساس قانون مصوب مجلس، ۱۰ درصد از حق بیمه مربوط به صندوق حوادث طبیعی از محل قبوض پرداختی مردم تامین می‌شود و ۹۰ درصد باقیمانده از تکالیف سازمان برنامه و بودجه به شمار می‌رود که تا این لحظه تامین نشده است.

خسروشاهی تصریح کرد: به محض تخصیص اعتبار این صندوق آمادگی دارد که خسارت‌ها را ارزیابی و همچنین خسارت‌هایی که به واحدهای مسکونی وارد شده است را بپردازد. و مالکان زیاندیده برای دریافت این مبلغ نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت.

قام مقائم بیمه مرکزی همچنین در خصوص سقف تعهد صندوق یادشده برای پوشش خسارت هر واحد مسکونی برای سیل زدگان گفت: حداکثر برای هر واحد مسکونی ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha