۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
افزایش ۱۷۳ درصدی کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در بهار امسال

افزایش ۱۷۳ درصدی کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق در بهار امسال

پرهام فر، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از روند رو به رشد کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق خبر داد.

به گزارش بازار، امیرمحمد پرهام فر، با اشاره به این که روند کشفیات در حوزه فرآورده‌های نفتی همواره رو به رشد بوده و امسال نیز افزایش چشمگیری داشته، گفت: افزایش کشفیات نشان می‌دهد که باید اقدامات پیشگیرانه برای مبارزه با قاچاق سوخت را افزایش دهیم.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹، ۱۲ هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال کشفیات فرآورده‌های نفتی داشتیم که این رقم، در سال ۱۴۰۰ با افزایش ۱۱۸ درصدی به حدود ۲۷ هزار میلیارد ریال رسید.
پرهام فر با بیان این که سهم کشفیات مربوط به فرآورده‌های نفتی از کل کشفیات کالاهای قاچاق از ۵.۸ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۱۳.۳ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته، گفت: در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۰، کشفیات مربوط به گازوئیل، ۱۲ میلیون و ۷۵۸ هزار لیتر بود که این رقم، در مدت مشابه امسال به ۱۸ میلیون و ۸۵۰ هزار لیتر رسیده است که ۴۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد: از ۱۷ میلیون و ۳۶۶ هزار لیتر مجموع فرآورده‌های نفتی مکشوفه در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۰، به ۴۷ میلیون و ۴۳۴ هزار لیتر در سه ماهه ابتدایی امسال رسیده ایم که حاکی از افزایش ۱۷۳ درصدی کشفیات در این حوزه است.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha