۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
حمایت مجلس از امکان وثیقه‌گذاری سهام
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد

حمایت مجلس از امکان وثیقه‌گذاری سهام

پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون از وثیقه گذاری سهام بورسی افراد برای حل مشکل ضمانت در اخذ تسهیلات و امثالهم حمایت می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سمات، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص وثیقه گذاشتن سهام بورسی، افزود: کمیسیون اقتصادی ۱۰۰ درصد موافق استفاده از سهام به عنوان وثیقه است، چرا که سهام یکی از دارایی‌های قابل اتکا و باقدرت نقد شوندگی بالاست.

پورابراهیمی تصریح کرد: بانک‌ها می‌توانند با به کارگیری یک ضریب تعدیلی، سهام مردم را به عنوان وثیقه بپذیرند، استفاده از این نوع وثیقه و ضمانت می‌تواند به مردم بسیار کمک کند.

وی گفت: بانک‌ها نیز از این نوع وثیقه بسیار استقبال می‌کنند چراکه سهام شرکت‌های زیر مجموعه بازار سرمایه با درصدی بالا و پایینی قابلیت نقد شوندگی بالایی دارند و این بسیار به نفع بانک است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: توثیق سهام برای آن دسته از مردمی هم که دارای سهام عدالت هستند نیز بسیار راهگشا است و می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا با حفظ ارزش سهام عدالت خود از مزایای یک اعتبار جدید مانند تسهیلات برخوردار شوند.

پور ابراهیمی تصریح کرد: سهام یک دارایی اهرمی در اقتصاد محسوب می‌شود و ضمن کمک به بازدهی سرمایه‌گذاری خانوارها، می‌تواند چرخ اقتصاد را نیز به حرکت درآورد.

کد خبر: ۱۶۵٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha