۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
 پرداخت تسهیلات ضروری به بیش از ۵۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی

پرداخت تسهیلات ضروری به بیش از ۵۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت تسهیلات ضروری به بیش از ۵۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی خبر داد.

به گزارش بازار، احمد اسفندیاری گفت: امسال با افزایش ۷۰ درصدی مبلغ وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران در مقایسه با سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان رسیده و در مرحله نخست این طرح به ۵۰ هزار و ۷۳۰ نفر تسهیلات به واجدان شرایط، پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی و رفع نیازهای این عزیزان از دغدغه‌های مهم سازمان تأمین‌اجتماعی است، یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان سال و در مراحل بعد به ۳۶۵ هزار نفر دیگر از مستمری‌بگیران تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی توسط کانون‌های بازنشستگی و به صورت کاملاً غیرحضوری انجام می‌شود.

وی درباره بیمه تکمیلی بازنشتگان هم گفت: در سال‌های گذشته ۳۰ درصد هزینه بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شد، و در حال حاضر ۵۰ درصد از حق بیمه تکمیلی بازنشستگان توسط این سازمان تقبل و پرداخت می‌شود و خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی هم در مقایسه به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

اسفندیاری درباره آغاز مجدد طرح کرامت رضوی تصریح کرد: از اوایل تیر اعزام بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به زیارت امام رضا (علیه‌السلام) در قالب طرح «کرامت رضوی» آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و درادامه‌ی مسائل رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این عزیزان به همراه همسرانشان به این سفر اعزام خواهند شد.

کد خبر: ۱۶۵٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اعتراض IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
      0 0
      و این در حالی است که مسئولین بانک ها از بهمن ماه سال 1400 تاکنون وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟ و دراین مدت 6 ماه و 8 روز کسی هم پاسخگو نیست چرا؟