۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
فولاد فلات پارسی وارد فرابورس می شود| بهره ‌برداری از معادن سیستان و بلوچستان
به عنوان نخستین واحد دانش ‌بنیان کنسانتره سنگ آهن کشور

فولاد فلات پارسی وارد فرابورس می شود| بهره ‌برداری از معادن سیستان و بلوچستان

فولاد فلات پارسی با مشارکت شرکت سرمایه گذاری معنا  به عنوان نخستین واحد دانش بنیان کنسانتره سنگ آهن کشور وارد فرا بورس می شود.

بازار؛ گروه صنعت: شرکت فولاد فلات پارسی به عنوان نخستین واحد دانش بنیان کنسانتره سنگ آهن کشور با مشارکت شرکت سرمایه گذاری معنا از مجموعه های دانش بنیان برکت، صندوق نوآوری و شکوفایی و بخش خصوصی به زودی وارد فرا بورس می شود.

این شرکت با تمرکز جدی بر روی تولید و فرآوری کنستانتره سنگ آهن به عنوان یکی از روش های دانش بنیان با سرمایه ثبتی ۷۵۰ میلیارد تومان و سهم پذیره نویسی ۲۵۰ میلیارد تومانی فعالیت خود را به زودی در فرا بورس آغاز خواهد کرد.

در این راستا به تازگی شرکت فولاد فلات پارسی توانسته مجوز هیئت پذیرش سازمان بورس را دریافت کند و حالا در انتظار تایید هیئت پذیرش فرا بورس است که چقدر پروژه های این شرکت سودآوری دارد.

از مزایای شرکت فولاد فلات پارسی می توان به اجرای طرح های زود بازده، حاشیه سود بالا، دسترسی به ذخایر معدنی ارزشمند، فناوری بومی ساخت ماشین آلات فرآوری سنگ آهن، تقاضای بالا برای خرید کنستانتره سنگ آهن و غیره اشاره کرد

فولاد فلات پارسی در آستانه ثبت نهایی در فرا بورس
فولاد فلات پارسی که ابتدا برای استفاده از امکانات بازار سرمایه به عنوان سهامی عام تاسیس شده بود اکنون مراحل زمان بر و دشواری را برای دریافت مجوز پذیره نویسی سپری کرده است. بر همین اساس هفته های آینده با توجه به شرایط مناسب این مجموعه، مجوز پذیره نویسی شرکت صادر و بعد از پذیره نویسی امکان ثبت نهایی آن در فرا بورس فراهم می شود.

این شرکت قصد دارد از ظرفیت های بازار سرمایه در انتشار اوراق و افزایش سرمایه بهره مند شود. بنابراین پس از گذر از مرحله ثبت، نماد شرکت برای پذیره نویسان برای معامله در دسترس قرار خواهد گرفت.

از مزایای این شرکت نیز می توان به اجرای طرح های زود بازده، حاشیه سود بالا، دسترسی به ذخایر معدنی ارزشمند، فناوری بومی ساخت ماشین آلات فرآوری سنگ آهن، تقاضای بالا برای خرید کنستانتره سنگ آهن و غیره اشاره کرد. بر این اساس می توان برای شرکت کنندگان در این پذیره نویسی سود قابل توجهی را پیش بینی کرد.

فولاد فلات پارسی بهره برداری از معادن پلاسری منطقه محروم بزمان و سایر معادن هماتیت و مگنتیت استان سیستان و بلوچستان به عنوان هدف فعالیت خود برگزیده و تاکنون در این مسیر راه سازی مسیر معدن، تاسیس کمپ و نصب تاسیسات اولیه و غیره را برای انجام بهره برداری اولیه انجام داده است

رمز موفقیت، استفاده از فناوری های روز دنیا
همانطور که اشاره شد فولاد فلات پارسی، فناوری های روز دنیا را مورد استفاده قرار می دهد و همین موضوع سبب شده مورد توجه ویژه نهادهای حامی فعالیت های دانش بنیانی قرار بگیرد و به سرعت به عنوان یک شرکت دانش بنیان ثبت شود.

از جمله فناوری های مورد استفاده در این شرکت می توان به استفاده از روش سلول های فلوتاسیون نسل جدید و با بهره وری بالا که سنگ مگنتیت و هماتیت را با بهره وری بالا تغلیظ می کند اشاره کرد.

همچنین فولاد فلات پارسی بهره برداری از معادن پلاسری منطقه محروم بزمان و سایر معادن هماتیت و مگنتیت استان سیستان و بلوچستان به عنوان هدف فعالیت خود برگزیده و تاکنون در این مسیر راه سازی مسیر معدن، تاسیس کمپ و نصب تاسیسات اولیه و غیره را برای انجام بهره برداری اولیه انجام داده است. اکنون نیز استخراج سنگ آهن و دپو سازی آن برای تامین خوراک کارخانه در حال انجام است.

بعد از این مرحله، تاسیس کارخانه کنسانتره سنگ آهن با توجه به کمبود شدید این محصول در کشور آغاز می شود که بر اساس پیش بینی های انجام شده انتظار فروش خوبی از محصول می رود.

البته فعالیت های این مجموعه به همین جا محدود نمی شود و فولاد فلات پارسی قصد دارد به معادن هماتیتی که تاکنون مورد کم توجهی در ایران قرار گرفته نیز ورود کند که با روش فلوتاسیون، تغلیظ این نوع سنگ آهن امکان پذیر خواهد شد.

با تمام این توضیحات، هدف گذاری ها و پیش بینی های انجام شده به نظر می رسد ضمن بازگشت سرمایه سریع، تا دو سال آینده و بعد از تکمیل پروژه، زنجیره فولاد و ساخت واحدهای جدید نیز در فولاد فلات پارسی شروع و فصل جدیدی در این شرکت دانش بنیان آغاز شود.

کد خبر: ۱۶۵٬۰۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha