۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی
معاون رئیس جمهور خبر داد:

کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی

ارومیه - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی، جمشید انصاری در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز آذربایجان غربی گفت: این استان در اجرای برنامه توسعه اشتغال به ویژه اشتغال روستایی از جمله جذب اعتبارات، توفیقات خوبی داشته است که آثار این عملکرد موفق در کاهش مجموع چهار فصل سال گذشته مشهود است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان در سال ۹۷، ۱۴.۵ درصد بوده که با اقدامات انجام گرفته به ۱۱.۵ درصد در سال ۹۸ کاهش داشته است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اینکه استان بتواند در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی و نیز تعطیلی کامل صنوف در ماه پایانی سال گذشته، نرخ بیکاری را کاهش و فرصت های شغلی را دو برابر کند جای قدردانی دارد.

انصاری افزود: محور اقتصادی استان از همان ابتدا بر فعالیت های کشاورزی استوار بوده و بهره مندی از پتانسیل های خوب آب و خاک و کشاورزان باتجربه و دانش فنی و نیروهای تحصیل کرده در دانشکده باقدمت کشاورزی و باغبانی موجب شده تا استان در تنوع محصولات و صنایع تبدیلی از جایگاه خوبی برخوردار باشد. اساسا تحرک بخشیدن به اقتصاد کشاورزی نتایج خوبی در اشتغال به همراه دارد و استان توانسته از سهم خودش در اشتغال روستایی بخوبی بهره ببرد و موفق عمل کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اقدامات دولت برای مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: بعد از شیوع کرونا دولت ابلاغ کرد که نمایندگان دولت در ستاد های استانی مقابله با کرونا مسئولیت پشتیبانی ستاد های استانی را عهده دار شوند.

انصاری خاطر نشان کرد: اقدامات انجام یافته توسط استان در دوجبهه وحدت و همدلی مسئولان در بیمار یابی و ایزوله کردن بیماران و نیز فداکاری کادر درمان خوب بوده و مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی عملکرد خوبی داشتند.استان الان وضعیت خوبی در مدیریت کرونا دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم، افزود: صنوف به صورت پلکانی شروع فعالیت می کنند و باید دستورات بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

انصاری با اشاره به مدیریت و کنترل بیماری کرونا توسط مردم گفت: همه باید در اجرای فاصله گذاری هوشمند دقت کنیم، تردد ها را به حداقل برسانیم. ما به دنبال شروع کسب و کارها هستیم و بر این اساس دستورات بهداشتی باید جدی گرفته شوند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به عملکرد استان برای حمایت آسیب دیدگان از کرونا افزود: اقدام استاندار، نیروهای مسلح و امام جمعه در تشکیل ستاد تهیه بسته های معیشتی برای اقشار نیازمند یکی از توفیقات برجسته آذربایجان غربی است. تهیه و توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی یک کار افتخار آمیز است که می تواند الگویی برای سایر استانها باشد. در هیات دولت این کار ارزشمند استان را که برگرفته از همدلی مردم و مسئولان است گزارش می کنم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد:در بخش خدمات اعم از توزیعی و نیز گردشگری و حمل و نقل وابسته به آن، به خاطر کرونا آسیب های جدی وارد شد. بسیاری از مشاغل و بازارهای فروش از دست رفت.بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سامانه وزارت کار به منظور نام نویسی بیکار شدگان متاثر از کرونا ثبت نام کرده اند که اگر چه بخش اعظمی فاقد شرایط ثبت نامی هستند اما گویای بیکار شدن بخش قابل توجهی است.

کد خبر: ۱۶٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha