۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
جشنواره ملی پسته ایران در دامغان برگزار می‌شود
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

جشنواره ملی پسته ایران در دامغان برگزار می‌شود

دامغان- زارع‌زاده، دبیر همایش پسته دامغان گفت: جشنواره ملی پسته ایران مهرماه سال‌جاری در شهرستان برگزار می‌شود و مهمانان خارجی و داخلی در آن شرکت خواهند کرد.

رضا زارع‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه جشنواره ملی پسته ایران مهرماه سال جاری در شهرستان دامغان برگزار خواهد شد، ابراز کرد: این جشنواره برای نهمین بار متوالی در شهرستان دامغان برگزار و در آن توانمندی های کشت این محصول در دامغان و سراسر کشور، به صورت کارشناسانه و علمی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی پسته ایران در دامغان البته در صورت عدم بروز محدودیت‌های کرونایی، به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: برنامه های متنوعی به خصوص برای شناساندن ظرفیت های اقتصادی دامغان و روستاهای این شهرستان برای جشنواره تدارک دیده شده است.

شناساندن ظرفیت های دامغان
دبیر همایش پسته ایران با بیان اینکه این جشنواره شناساندن ظرفیت های گردشگری را نیز دنبال می‌کند، گفت: در ادوار گذشته جشنواره ملی پسته در دامغان تنها ١٠٠ ایده و نظر متفاوت و ابداع در رابطه با پسته را دریافت کرد که توانست اثرگذاری علمی و عملی جشنواره را نیز افزایش دهد.

جشنواره ملی پسته ایران مهرماه سال جاری در شهرستان دامغان برگزار خواهد شد

زارع‌زاده با بیان اینکه فراهم شدن شرایط نگهداری پسته تازه به مدت دو ماه از جمله مهمترین دستاوردهای علمی جشنواره پسته دامغان بود، گفت: این نوع نگهداری که ابداع جالبی نیز محسوب می‌شود، می‌تواند ظرفیت صادرات پسته به صورت تازه خوری را نیز مهیا سازد و در ارزش افزوده اقتصادی نقش اساسی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این جشنواره همچنین تجلیل از باغداران و سرمایه‌گذاران نمونه را نیز در برنامه خواهد داشت، گفت: این کار با هدف ایجاد رغبت در زمینه تولید و سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.

نمایشگاه برپا می‌شود
دبیر جشنواره ملی پسته ایران - دامغان با بیان اینکه برگزاری همایش سرمایه‌گذاران از جمله دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در جشنواره پسته محسوب می‌شود، بیان داشت: فراخوان ایده‌های بزرگ برای جشنواره نهم به زودی صادر خواهد داشت تا کسانی که ایده هایی را دارند، بتوانند آن را به خوبی مطرح سازند.

زارع‌زاده از برپایی نمایشگاه بزرگی از صنایع‌دستی و صنایع کشاورزی در حاشیه این جشنواره ملی خبر داد و ابراز کرد: این نمایشگاه ها می تواند در زمینه معرفی داشته‌های شهرستان دامغان موثر باشد.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه گردشگری و معرفی جاذبه‌های دامغان محورهایی است که در این جشنواره دنبال می شود، گفت: شرایط برای برگزاری هر چه بهتر این همایش مهیا خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha