۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
چالوس؛ ویترین شهرهای شمالی| قطار توسعه راه افتاد

چالوس؛ ویترین شهرهای شمالی| قطار توسعه راه افتاد

چالوس- قطار توسعه شهری چالوس با اجرای برنامه های عمرانی و خدماتی به راه افتاد.

بازار؛ گروه استان ها: شهر چالوس یکی از شهرهای مهم و ویژه استان مازندران به جهت حضور گردشگران و نزدیکی به پایتخت به شمار می رود که همواره شهروندان چالوسی درخواست بهبود خدمات شهری و توسعه وضعیت عمرانی این شهر را داشتند و اکنون قطار توسعه شهری چالووس به راه افتاد.

حضور مسعود یعقوبی به عنوان شهردار چالوس با توجه به تجربه حضور در پارلمان شهری و آشنایی کامل با مسائل مدیریت شهری موجب شد تا بتواند برنامه ریزی های مدون و خوبی برای توسعه شهر چالوس داشته باشد و در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ چند پروژه عمرانی از جمله بازگشایی مسیر رادیو دریا به خط هشت کلید خورد تا روزهای ابتدایی حضور شهردار چالوس نوید بخش روزهای خوب باشد.

وی در سال ۱۴۰۱ با اقدامات مناسب در حوزه آسفالت خیابان ها و کوچه های شهر چالوس که از درخواست های مهم شهروندان بوده توانست تنها شهرداری در شمال کشور باشد که سریعتر از دیگر شهرداری ها پروژه آسفالت را بخش وسیع آغاز کند.

پیاده رو سازی و بهسازی آن در سطح شهر چالوس آغاز و تقریبا برای اولین بار در یک اقدام عمرانی مناسب تمام مسیرهای اصلی شهر این اقدام انجام شد. حوزه سرمایه گذاری که یکی از مشکلات شهرهای شمالی به شمار می رود در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و با چندین سرمایه گذار در بخش های مختلف مخصوصا گردشگری مذاکره شده و به زودی شاهد آغاز فعالیت سرمایه گذاران در سطح شهر چالوس خواهیم بود.

چالوس؛ ویترین شهرهای شمالی| قطار توسعه راه افتاد

در بخش زیباسازی شهر چالوس که همواره ویترین فعالیت های شهرداری برای شهروندان و مسافران محسوب می شود خوشبختانه شهرداری چالوس توانست با ایجاد تونل رنگی، تونل گل، تزئینات نوری پیاده رو و فضای سبز مناسب رضایتمندی اکثریت شهروندان در این بخش را جلب کند.

زیبا سازی حاشیه رودخانه چالوس که سالها مورد درخواست شهروندان بوده و یکی از بزرگترین دغدغه مدیریت شهری در گذشته محسوب می شد شهردار چالوس توانست در مدت کوتاه نسبت به زیباسازی بهسازی آن اقدام و بهزودی پارک مخصوص کودکان نیز در آنجا احداث می شود و این فضای تفریحی پارکی در کنار رودخانه چالوس مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

ساماندهی و بهسازی سیستم جمع اوری زباله در سطح شهر نیز کی از اقدامات خوب شهردار چالوس بود که در راستای نظافت شهری صورت گرفت تا در این بخش تمام استاندارد های لازم در جمع آوری زباله رعایت شود.

در بخش برگزاری جشن و جنگ شهرداری چالوس توانست با برگزاری یک جشن که با استقبال ۷ هزار نفری شهروندان چالوسی همراه بود رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته باشد و در کنار آن جشن کودک و خانواده در ساحل رادیو دریا چالوس مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.

تعامل شهردار با شورای اسلامی شهر موجب شد تا مسیر عمرانی و توسعه شهری چالوس شتاب بیشتری بگیرد و همدلی و همراهی بین شورای اسلامی شهر چالوس و شهرداری در سالهای گذشته به مانند دوره فعلی سابقه نداشته است.

چالوس؛ ویترین شهرهای شمالی| قطار توسعه راه افتاد

استفاده شهردار چالوس از مشاوران قوی در حوزه های مختلف موجب شده تا تمام پروزه ها و اقدامات زیرساختی شهرداری چالوس با استانداردهای روز باشد و قطعا اگر شاهد کارگاه سازندگی در تمام نقاط شهر چالوس هستیم نتیجه تفکرات تخصصی و توسعه ای مسعود یعقوبی شهردار فعلی چالوس است.

ترافیک یکی از مشکلات اساسی شهر چالوس به شمار می رود که در این راستا شهردار فعلی توانست با ایجاد پارکینگ های مختلف در نقاط مختلف شهری و آزاد سازی معابر در بعضی از نقاط شهری تا حدودی از بار ترافیکی شهر کم کند.

امروز خدمات شهری در حوزه عمرانی و زیر ساختی در تمام مناطق شهری در حال انجام است و شهردار چالوس با حضور در مناطق مختلف و رفع مشکلات در آن مناطق توانست رضایت اکثریت شهروندان مناطق مختلف چالوس را به دست آورد.

شهر چالوس با تدبیر و برنامه ریزی های خوب یکی از شهرهای موفق شمال کشور است که در مسیر توسعه شهری در فعالیت های عمرانی و زیرساختی اقدامات اساسی و مناسبی را انجام داده است.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha