۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
اختصاص اعتبار ۴۸۸۰میلیارد ریالی به طرح‌های علمی و فناوری در سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص اعتبار ۴۸۸۰میلیارد ریالی به طرح‌های علمی و فناوری در سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی

تبریز- واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از اختصاص ۴۸۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر اخیر رییس جمهور به آذربایجان شرقی برای تکمیل طرح‌های علمی و فناوری استان خبر داد.

عبدالرضا واعظی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: پس از پیگیری‌های مختلف و حمایت‌های استانداری آذربایجان شرقی برای نخستین بار در سفر رییس جمهور به استان اعتباری برای اجرای پروژه‌های حوزه فناوری مصوب شده است.

وی افزود: دو هزار میلیارد ریال از این مصوبه توسط سازمان برنامه‌وبودجه کشور، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، ۳۸۰ میلیارد ریال از طریق وزارت علوم و هزار میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

واعظی با اشاره به مشکل دسترسی فناوران به مجتمع عصر انقلاب و طرح‌های توسعه‌ای پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: ۱۸۰ میلیارد ریال برای ایجاد رمپ دسترسی از آزادراه تبریز –سهند به مجتمع عصر انقلاب در سفر اخیر رییس جمهور به استان تخصیص‌یافته و با رایزنی‌های انجام‌شده با سرمایه‌گذار آزادراه تا دو ماه دیگر خروجی از آزادراه تبریز –سهند ایجاد خواهد شد.

به گفته وی همچنین تملک ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی و نیمه‌صنعتی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مورد تصویب قرارگرفته که در اسرع وقت این زمین‌ها تملک و در اختیار شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان قرار خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز به کار دفتر تعاملات علمی و فناوری ایران و سازمان همکاری شانگهای در ایران و چین گفت: شرکت‌های متقاضی به بهره‌مندی از امکانات این دفتر می‌توانند درخواست خود را به واحد روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ارائه بکنند.

واعظی افزود: برای پیشبرد اهداف این دفتر و ارائه خدمات به‌تمامی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشور،۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط ریاست جمهوری تخصیص‌یافته است.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha