۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
آخرین خسارتها و اقدامات کنترل سیلاب در استان اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

آخرین خسارتها و اقدامات کنترل سیلاب در استان اصفهان

اصفهان – شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آخرین خسارتها و اقدامات کنترل سیلاب در استان اصفهان گفت: خطوط ارتباط تلفنی سه روستا در میمه به شکل کامل قطع شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به خسارتهای ناشی از سیلاب در استان اصفهان و اقدامات کنترلی در این راست اظهار کرد: علاوه بر خسارت به پل‌ها، اراضی کشاورزی، راه‌ها، قنوات، چاه‌ها و کانال‌های آب روستاها، چهار محور موصلاتی اصفهان مسدود شده است.

وی افزود: هم اکنون تیم‌هایی از جهادکشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راهداری برای ارزیابی خسارات به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به جریان سیلاب از روز گذشته تاکنون بیان کرد: سیلاب از جنوب شرق و شهرستان کوهپایه از روستاهای جعفرآباد، دخر آباد و مجید آباد آغاز شد و به سمت شهر کوهپایه و شهرک صنعتی کوهپایه و سپس شهرستان هرند ادامه یافت که اطلاع رسانی های لازم در این زمینه انجام شده بود.

وی با بیان اینکه روستای نُهوج در دهستان برزاوند اردستان بیشترین خسارت را از سیل دیده است، گفت: حدود ۱۳۰ واحد مسکونی در این روستا اراضی کشاورزی و معابر در مناطق کیسار، قساره، مارچوبه دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.‌

قطع خطوط ارتباطی سه روستای میمه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آبگیری سد باغمیران و یک بند در لایبید با کنترل سیل گفت: خطوط ارتباط تلفنی سه روستا در میمه شامل لوشاب، حسن رباط و موته و شهر لایبید همچنان به دلیل آب‌بردگی فیبر نوری قطع است.

وی با اشاره به آبگرفتگی مسدود شدن جاده بر اثر ریزش کوه در ارتفاعات حسن رباط و لایبید شهرستان میمه نیز گفت: روستای دنُبی برخو روستای دنُبی نیز دچار آبگرفتگی شده است.

نجات واحد 4 هزار قطعه ای مرغ و هدیا تسیلاب به رودخانه مرغاب
شیشه فروش با اشاره به اینکه در دولت آباد، دره بید و کردعلیا بخش کرون شهرستان تیران و کرون نیز سیل جاری شد و به سمت روستای افجان و قلعه ناظر ادامه یافت که یک واحد مرغداری چهار هزار قطعه ای با ذبح مرغها رفع خطر و آب به مسیر رودخانه مرغاب هدایت شد.

شیشه فروش با بیان اینکه کشاورزی بخش چنارود شهرستان چادگان از شدت بارندگی دچار خسارت شد، اظهار کرد: در راستای رفع خطر و کنترل سیلاب در چادگان رودخانه های فصلی فعال و با کمک امدادگران آبگرفتگی منازل در شهر چادگان تخلیه شد.

وی در ادامه به خسارت جاده کوهستانی نیز محور اشن به داران اشاره و گفت: بر اثر آسیب و تخریب چاه‌های تامین آب شرب سه روستای اشن، گلدره و خیرآباد قطع شد.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha