۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
هدایت سیلاب ورزنه به سمت تالاب گاوخونی| اسکان اضطراری ۳۷۰ نفر در اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

هدایت سیلاب ورزنه به سمت تالاب گاوخونی| اسکان اضطراری ۳۷۰ نفر در اصفهان

اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیلابی که امروز در شهرستان ورزنه شکل گرفت، از سه ناحیه در این شهر به سمت تالاب گاوخونی هدایت شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه با ورود سامانه مونسونی به استان اصفهان، بارش‌ها از پیش از ظهر روز گذشته آغاز شد، اظهار کرد: این بارندگی ها که از جنوب شرق استان اصفهان آعاز تاکنون ۱۴ شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با اشاره به ادامه بارندگی ها در استان گفت: فعالیت این سامانه ردر استان حداقل تا ۴۸ ساعت آینده ادامه دارد، در محورهای نائین – اردستان و نائین – اردکان، شهرضا – آباده، دهاقان – شهرضا، دهاقان – بروجن، شهرضا – آباده، دهاقان – بروجن امروز شاهد بارش باران بودیم.

مردم از سفرهای غیرضروری بپرهیزند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه همچنین در تمامی محوزهای سمیرم، دهاقان، میمه – دلیجان، میمه - مورچه خورت بارش شدید باران را شاهد هستیم، تاکید کرد: بارندگی ها مطابق پیش بینی های انجام شده تا روز دوشنبه در استان ادامه دارد و مردم باید از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

وی با اشاره به آماده باش مراکز مدیریت بحران همه شهرستان‌های استان تا روز یکشنبه نهم مرداد ماه، ابراز داشت: دامداران، عشایر، کشاورزان و نیز گردشگران از تردد و نزدیک شدن به حاشیه رودخانه‌ها و آبراهه‌های فصلی بپرهیزند و به مردم توصیه می شود که در این شرایط برای تسهیل و تسریع در روند امدادرسانی و همچنین حفظ سلامتی خود از عکس‌برداری و تصویر برداری از خروش سیل خودداری کنند.

امدادرسانی به ۱۲۲ دستگاه خودوری گرفتار در سیلاب
وی با اشاره به فعالیت و امدادرسانی ۲۵۷ تیم امدادی از شب گذشته تا کنون گفت: ساکنان ۶ روستا در شهرستان‌های کوهپایه و اردستان روز گذشته به دلیل خطر سیل تخلیه و به ۱۲۲ دستگاه خودرو امدادرسانی شد و ۲۵۰ واحد مسکونی روستاهای سراسر استان تخلیه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته، ۳۷۰ نفر در مساجد و حسینه‌ها، اسکان اضطراری داده شدند، بیان کرد: سیلابی که امروز در شهرستان ورزنه شکل گرفت، از سه ناحیه در این شهر به سمت تالاب گاوخونی هدایت شد تا از خسارت پیشگیر ی شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آبگرفتگی پلیس راه دامنه،  گفت: ۴۰ چادر عشایری در این منطقه نیز دچار آبگرفتگی شدند و ۱۳۰ نفر از عشایر با امدادرسانی نجات یافتند.

افزایش ورودی سد زاینده رود
گفتنی است همچنین طبق اعلام مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود، پیک سیلاب حدود ساعت هشت شب پنح شنبه به سد زاینده‌رود رسیده است و با احتساب حداقل سه برابری پیک سیلاب ورودی تجمعی به سد بیشتر از ۱۵۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

طبق این پیش‌بینی انتظار می‌رود حداکثر حجم رواناب ورودی به سد زاینده رود تحت تأثیر این جبهه بارشی تا حدود ۲۴ میلیون مترمکعب، با فرض ضریب رواناب ۲۰ درصد باشد.

کد خبر: ۱۶۴٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha