۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
افزایش ارزش فرانک سوئیس در برابر دلار علیرغم تقویت شاخص دلار
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش ارزش فرانک سوئیس در برابر دلار علیرغم تقویت شاخص دلار

قیمت جفت ارز (دلار آمریکا/فرانکس سوئیس) یا همان USD/CHF به پایین‌ترین سطح از ۴ ژوئیه سقوط کرد که ناشی از تاثیر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره ۷۵ واحدی در روز چهارشنبه بود.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز (دلار آمریکا/فرانکس سوئیس) یا همان USD/CHF به پایین‌ترین سطح از ۴ ژوئیه سقوط کرد که ناشی از تاثیر تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره ۷۵ واحدی در روز چهارشنبه بود.

نرخ مبادله دلار آمریکا به فرانک سوئیس به پایین ترین سطح ۰.۹۵۸۲ سقوط کرد که حدود ۳.۰۲۵ کمتر از بالاترین نقطه این ماه و ۴.۵۵ درصد پایین تر از بالاترین سطح خود در ژوئن سال جاری بود.

داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در پیش است

پس از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره در روز چهارشنبه، نرخ جفت USD/CHF کاهش یافت. فدرال رزرو همچنین بار دیگر تاکید کرد که افزایش نبیشتر رخ بهره بانکی در آمریکا برای مبارزه با تورم بی سابقه این کشور که در این ماه به بیش از ۹.۱ درصد رسیده، ضروری است. همزمان، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مدعی شده که قصد ایجاد رکود اقتصادی در آمریکا را ندارد.

تصمیم فدرال رزرو چند هفته پس از آن اتخاذ شد که بانک ملی سوئیس (SNB) بازار را با افزایش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره غافلگیر کرد. تحلیلگران انتظار داشتند که این بانک پیشتر هشدار می داد که قصد افزایش نرخ بهره را دارد که البته این اتفاق رخ نداد.

کاتالیزور کلیدی بعدی برای نرخ مبادله دلار به فرانک، داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده خواهد بود. تحلیلگران انتظار دارند این اعداد نشان دهد که اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول ۱.۵ درصد رشد کرده است.


پیش بینی نرخ USD/CHF

افزایش ارزش فرانک سوئیس در برابر دلار علیرغم تقویت شاخص دلار

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که جفت USD/CHF طی چند روز گذشته در یک روند نزولی قوی قرار داشته است. قیمت به طور قابل توجهی پایین تر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه حرکت کرده و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) کمی پایین تر از نقطه خنثی در ۵۰ حرکت کرده است. این یک کانال نزولی تشکیل داده است که به رنگ آبی نشان داده شده است.

بنابراین، این جفت به احتمال زیاد جلوتر از داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده حرکت خواهد کرد. اگر این اتفاق بیفتد، سطح پشتیبانی کلیدی بعدی برای تماشا ۰.۹۵۴۸ خواهد بود. حرکت به بالای نقطه مقاومت در ۰.۹۶۰۰ نمای نزولی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۴٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha