۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
اتحادیه اروپا به دنبال مبادله پزشک و بیمار| بخش خصوصی در پاندمی کرونا به کمک دولت ها آمد
دبیرکل اتحادیه بیمارستان های خصوصی اروپا مطرح کرد

اتحادیه اروپا به دنبال مبادله پزشک و بیمار| بخش خصوصی در پاندمی کرونا به کمک دولت ها آمد

جیانیکو، دبیرکل اتحادیه بیمارستان های خصوصی اروپا گفت: درحال حاضر به دنبال این هستیم که با مبادله پزشک و بیمار صنعت درمان کشورهایمان را ارتقا دهیم.

بازار؛ گروه صنعت: ایلاریا جیانیکو، دبیرکل اتحادیه بیمارستان های خصوصی اروپا در نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان های خصوصی ضمن تبریک به مقامات و مجلس شورای اسلامی ایران برای گام برداشتن در مسیر توسعه صنعت بیمارستانی به خصوص خصوصی گفت: از نکاتی که در این همایش در خصوص قوانین مالیاتی ایران مطرح شد بسیار یاد گرفتم و متوجه شدم چقدر در ایران برای صنعت گردشگری سلامت تالش شده است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه بیمارستان های خصوصی اروپا به دنبال حمایت از بیمارستان های خصوصی در اروپا است و اعضای آن از کشورهای مختلف است اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷ فدراسیون داریم که از کشورهای مختلف اروپایی است. البته فعالیت اتحادیه بیمارستان های خصوصی فقط به اروپا محدود نمی شود و از خارج از این منطقه جغرافیایی یعنی از روسیه، انگلیس و غیره هم اعضایی داریم.

دبیرکل اتحادیه بیمارستان های خصوصی اروپا با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار کلینیک در سراسر اروپا را زیر نظر دارند، ‌تاکید کرد: سه اصل را مبنای فعالیت خود کرده ایم که اولین اصل آزادی و انتخاب برای دریافت خدمات است. دومین اصل، بیمه و خدماتی است که بیمار دریافت می کند و خواستار دریافت بالاترین سطح رضایت از آن ها هستیم. سومین اصل نیز پایداری اقتصادی برای همه ما است. همچنین پایداری زیست محیطی نیز برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

جیانیکو با اشاره به اینکه اروپا به سمت توسعه بیمارستان های سبز حرکت می کند افزود: بخش خصوصی باید بخشی از شبکه بیمارستان های جهانی باشد و متاسفانه هنوز شاهد این هستیم که در برخی از نهادها نوعی نگاه جانبدارانه به بخش خصوصی است. البته این نوع نگاه در اروپا نیست.

وی با اشاره به اینکه پاندمی کرونا نشان داد چقدر بیمارستان های خصوصی برای صنعت درمان کشورها با اهمیت است، ادامه داد: بیمارستان های خصوصی در این دوران پا پیش گذاشتند و نشان دادند چقدر می توانند موثر عمل کنند. تمام آن ها درمان های غیر ضروری را عقب انداختند و به کمک دولت ها برای کنترل بیماری کرونا آمدند.

دبیر کل اتحادیه بیمارستان های خصوصی اروپا تصریح کرد: در اروپا هیچ رقابت منفی بین بخش خصوصی و دولتی نیست و تمام رقابت ها منصفانه و به نفع بیمار است. همچنین در اتحادیه اروپا تمرکز بر روی کشورهای اروپایی است اما از فرصت های همکاری دیگر هم استقبال می‌ کنیم. پروژه های تحقیقاتی و مبادله بیمار و پزشک می تواند به توسعه کشورها کمک شایانی کند و ما هم این موضوع را بیش از گذشته درک کرده ایم.

وی ضمن دعوت از پرستاران و پزشکان ایرانی برای دریافت آموزش های روز دنیا گفت: در اروپا به دنبال شایستگی هایی برای بخش پزشکی هستیم و خیلی خوشحال می شویم بتوانیم همکاری هایی را در پروژه های مختلف شکل دهیم.

کد خبر: ۱۶۴٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha