۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
ضرورت راه اندازی شورای سلامت اسلامی بین المللی| رویدادهای اشتراکی گردشگری سلامت را افزایش دهیم
معاون ارشد شهر سلامت مداناتا مطرح کرد

ضرورت راه اندازی شورای سلامت اسلامی بین المللی| رویدادهای اشتراکی گردشگری سلامت را افزایش دهیم

مالهوترا، معاون ارشد شهر سلامت مداناتای هند گفت: باید با توانمندی هایی که از بخش درمان ایران و ترکیه دیدیم شورای سلامت اسلامی را در منطقه راه اندازی کنیم تا بیماران نیازی به سفر به اروپا نداشته باشند.

بازار؛ گروه صنعت: ناونیت مالهوترا، معاون ارشد شهر سلامت مداناتای هند در نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان های خصوصی ایران با اشاره به اینکه خیلی از برگزاری چنین رویدادی در ایران خرسند است، گفت: این رویداد خیلی خوبی است و در کنار هم می توانیم همکاری های بسیاری خوبی را در کشورهای آسیایی شکل دهیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه بخش سلامت هند در دو دهه اخیر به خصوص در بخش خصوصی رشد بسیار خوبی کرده است. دولت نیز نقش خود را در حوزه حمایت و ترویج توسعه سلامت انجام می دهد و در این راستا توانسته بیمارستان های بسیاری را در نقاط مختلف هند احداث کند.

معاون ارشد شهر سلامت مداناتای هند ادامه داد: در کنار بخش دولتی، بخش خصوصی هم طی سال های اخیر حضور بسیار فعالی در توسعه صنعت درمان داشته و توانسته بیمارستان های هم تراز دنیا به لحاظ کیفی را حتی در شهرهای کوچک تاسیس کند.

وی با اشاره به توضیحاتی که از سوی نمایندگان صنعت بیمارستانی ایران در این همایش بین المللی شنیده گفت: به نظر می رسد در سال های آینده صنعت درمان ایران هم با اقبال خوبی رو به شود و پیشرفت های خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

هدف گذاری برای تقویت بخش سلامت آسیا
مالهوترا با اشاره به چشم انداز صنعت گردشگری سلامت اضافه کرد: در حال حاضر قصد داریم از سراسر دنیا گردشگران حوزه سلامت را به هند دعوت کنیم؛ ما در هند تجهیزات خوبی در اختیار داریم و با همکاری یکدیگر می توانیم این صنعت را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی ادامه داد: همچنین قصد داریم از طریق هم افزایی هایی که ایجاد می کنیم نهاد های دولتی را کنار هم قرار دهیم تا یک چشم انداز ثابت را برای ارائه خدمات به بیماران داشته باشیم تا هر روز بیماران برای دریافت خدمات درمانی از قاره آسیا ناچار به سفر به اروپا نشوند.

معاون ارشد شهر سلامت مداناتای هند با اشاره به فعالیت هایی که در ایران و ترکیه برای گردشگری سلامت انجام شده بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که ایران و ترکیه به دستاوردهای خوبی در این حوزه دست یافته اند و ما هم در هند به دنبال دست یابی به چنین اهدافی هستیم. همچنین می خواهیم شورای سلامت اسلامی را با یکدیگر راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ما آماده همکاری با ایران و ترکیه هستیم. همچنین در مداناتا به عنوان بزرگترین بیمارستان در هند حاضر هستیم رویدادهای اشتراکی داشته باشیم. از اینرو اطمینان دارم در جلسات بعدی اطلاعات بیشتری را درمورد بیمارستان های هندی داشته باشیم.

مالهوترا تاکید کرد: ما از همین جا از پزشکان و پرستاران ایرانی دعوت می کنیم به هند بیایند و در آن جا آموزش های لازم هندی را در حوزه سلامت دریافت کنند. بنابراین می توانیم یادگیری های دو سویه داشته باشیم که هم مردم و هم بیمارستان ها از آن ها بهره مند شوند. تنها با چنین برنامه هایی می توانیم بهترین خدمات را در منطقه ارائه دهیم.

کد خبر: ۱۶۴٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha