۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
معطلی ۶ ماهه کالاهای وارداتی بر روی کشتی‌ها| بانک‌ها در سود بانکی از بخشنامه بانک مرکزی عدول نکنند
رئیس دستگاه قضا مطرح کرد؛

معطلی ۶ ماهه کالاهای وارداتی بر روی کشتی‌ها| بانک‌ها در سود بانکی از بخشنامه بانک مرکزی عدول نکنند

بوشهر- رئیس قوه قضائیه با اشاره به فرآیند واردات کالا و ثبت سفارش کالا گفت: برخی کالاها ۳ تا ۶ ماه بر روی کشتی‌ها معطل می‌شوند که موجب متروکه و فاسد شدن کالاها می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامحسین محسنی اژه ای بعد از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: دشمنان در شرایط کنونی برای اعمال فشار اقتصادی بر ملت ایران تلاش می‌کنند و دولت باید با رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در برابر دشمنان ایستادگی کند.

وی خطاب به مدیران بانک‌ها افزود: هیچ بانکی حق ندارد نسبت به اخذ سود بر خلاف بخشنامه بانک‌مرکزی عمل کند تا فشار مضاعف بر مردم وارد نشود.

رئیس دستگاه قضا در ارتباط با فرآیند واردات کالا و ثبت سفارش کالا نیز گفت: بعضی کالاها که برای واردات آن، ارز هزینه شده، پس از ورود به کشور، ۳ تا ۶ ماه در کشتی می‌مانند که قطعا هزینه‌های زیادی بر کشور وارد می‌شود و علاوه بر آن، کالاها فاسد و متروکه می‌شوند.

محسنی اژه ای خاطر نشان کرد: امروز از کانتینرهای منطقه ویژه اقتصادی و از انبارهای بندر و گمرک و اموال تملیکی بازدید کردم و برای تعیین تکلیف کانتینرهایی که چندین‌سال معطل هستند اقدامات قاطع و قانونی انجام شد.

وی یادآور شد: برخی کانتینرها بلاصاحب و محموله برخی کانتینرها نیز کم و زیاد شده بودند و این‌به هیچ وجه قابل قبول نیست.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات، فرایند را کوتاه کنند تا مردم معطل نشوند و همه موظفیم رضایت خاطر مردم را فراهم کنیم.

بر اساس این گزارش، رئیس قوه قضائیه با همراهی رئیس کل گمرک کشور و رئیس اموال تملیکی کشور و مدیران استان بوشهر از انبارهای گمرک و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بازدید کردند.

کد خبر: ۱۶۴٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha